just don't fall recklessly, headlessly in love with me.

Jag fyller arton (18 and life!) om en månad sisådär. Eftersom alla älskar mig så mycket och därför förmodligen har svår ångest när det kommer till att hitta en lämplig present till detta extraordinära tillfälle att visa er uppskattning, tänkte jag slänga ihop en fin lista på mina önskemål för myndighetsdagen, med motiveringar:

1: PENGAR. Pengar är kanske den minst personliga presenten i universum. Men vafan, pengar är pengar och det är alltid trevligt att ha pengar. Särskilt när man vill bidra till konsumtionssamhället. Jag vill bidra till konsumtionssamhället.

2: PRESENTKORT PÅ SNITSIGA AFFÄRER. Av samma anledning som ovan. Jag gillar att handla kläder, tillexempel.

3: BÖCKER. Jag är en nörd. Jag tycker om att läsa. Nästan lika mycket som jag tycker om att läsa tycker jag om att äga böcker. När ni ändå håller på börjar det bli lite ont om plats i min bokhylla. En större bokhylla vore alltså i sin ordning. Närååå.

4: BLING. Eller smycken, för eventuella äldre och o-coola läsare. Nämen, allvarligt. Gärna såntdär bronsigt som ser värsta antikt och farmorsaktigt ut. Sånt är ju coolt.

5: VUXENSAKER. Ha gärna i åtanke att jag med stor sannolikhet flyttar hemifrån inom det närmaste året. Lika bra att redan nu bunkra upp med hushållsapparater, gamla kantstötta hyllor och krukväxter som ändå kommer dö eftersom jag kommer lika bra överens med plantor som med fordonare. Kaktusar är ett hett tips.

6: FINA SAKER. Nåt utav det bästa man kan få i present är något som kan kopplas till personen man får den av. Det behöver verkligen inte (helst inte) vara stora, dyra presenter, utan bara något fint och personligt. Jag är också en sucker för fina brev och lappar. Det bästa man kan få är ju sånt man inte visste hur mycket man önskade sig dessutom!


Kommentarer
Postat av: Rosita

Kanske kommer det ett välskrivet (eller nått) brev på posten om en månad! Man vet aldrig, jag kanske är givmild. Ehehehhe!

2010-08-28 @ 00:42:22
URL: http://fewlix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0