2010-Fjärde kvartalet

Första oktober fyllde jag 18, och räknades plötsligt enligt lagen som vuxen. Mina bästa vänner tog sig ut till Strand och förtärde tårta och godis. Dagen därpå hann jag med både en mysig musikcafé-spelning med min käraste Angelica och att gå på krogen med Malin.

Skoldagarna var hyfsat lugna, och garanterat mysiga. Vi musik-treor fick agera ljus- och ljud-tekniker till tvåornas alla uppträdanden, vilket mer eller mindre innebar att jag, Lotta, Angelica och Pontus bland annat spenderade en hel torsdag med att släpa lampor, sätta upp mickar och dra sladdar i aulan. Dessutom fick vi springa mellan Gula och skolan och släpa ännu mer saker. På vår lediga tid. Så är det att gå estet!

Jag var i Östersund mycket, hängde med både min lillasyster och min girlfriend Emmy. Jag var och fikade minst två gånger i veckan. Jag följde Idol slaviskt och som vanligt kom Julia och Norah varje söndag förbi Strand och kollade på Gossip Girl. Jag firade världens bästa Jennys 20-årsdag med att ha Pokémon-maskerad ute i skogen utanför Dorotea. En så rolig kväll! Dessutom hade jag prao på mellanstadiet, och fick bli lite chockad över hur oartiga barn nu för tiden är.

Slutet av oktober blev kaoz, minst sagt, efter en lite urspårad fest och massvis av förvirrade hjärtan. (För en gångs skull dock inte mitt eget. Efterskalven från det märks fortfarande, skulle jag vilja påstå, och lär väl göra det ett tag framöver också.


Jag lyssnade på Håkan Hellströms nya och fastnade allra mest för Shelley.


Rätt vad det var hade det blivit november. Jag hade lov, och åkte till Backe en kväll för att sitta i ett förråd och kolla på första säsongen av How I Met Your Mother, trots att jag två dagar tidigare sett exakt samma avsnitt på filmkväll hos Angelica med henne och Tess. (Vi tre tjejer plus Angelicas karl konsumerade även en årsförbrukning av glass och cocktailfrukter- något av det godaste jag vet.)

Första helgen i november var det Halloween-firande som stod på schemat i Strömsund. Jag och min bästavän Julia var (såklart) kvällens snyggaste, och hade en himlans rolig kväll i vimlet. Jag och min människa, min soulmate Emmy åkte till Stockholm helgen därpå. Vi hängde lite på stan och så, men det vi var där för var för att se Håkan Hellström på Hovet. Det var en helt otrolig konsert, riktigt riktigt bra, men efter den legendariska Way Out West-spelningen kan nog inget bli lika magiskt igen. Magiskt, men tragiskt kanske.

Jag var kanske mer Harry Potter-insnöad än någonsin förut i samband med den stundande premiären av HP7:1. Jag och Jonna var på premiären i Östersund, och jag fullkomligt älskade filmen. Sen fick Östersundarna plötsligt parasiter i sitt kommunala dricksvatten. Karma strikes, så att säga!


Jag gjorde en skitbra spellista, och blev dessutom lite smått besatt av den här låten.


Det är fortfarande en dag kvar av december, och så mycket att säga om månaden i fråga finns egentligen inte heller. På skolan var det stressigt som bara den, bland annat blev det en himla massa ljudteknikande, manusskrivande och sena nätter med gehörs- och musik-läran.

Jag umgicks med Julia och Norah en hel del, men träffade å andra sidan Emmy på tok för lite.  Julia fyllde 20, och jag åkte till henne och kollade på Glee och grattade henne. Dessutom hade vi lite av en family-gathering och åt hemlagad pizza en himla mysig, och kall, kväll.

Sen for jag till Lappland lite mystiskt sådär och bodde där i en och en halv vecka, vilket förmodligen var de tråkigaste dagarna på hela året. Jag kom hem lagom till julhelgen. Julafton var så fruktansvärt mysig, den bästa på flera år faktiskt. Juldagen var den roligaste kvällen jag haft sen Dunder, mycket tack vare sällskapet bestående av Linn och Rosita. På annandagen hade vi "glögg-mingel" här hemma i Strand, och jag, Jonna, Norah och Julia hann avverka alla samtalsämnen som är värda att tas upp och mer därtill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0