23: Det här får mig att må bättre

Jag mår bättre av att spela, spela, spela. Av att sitta för mig själv med min gitarr och hitta nya melodier, eller upptäcka gamla, oavsett om någon annan eller jag själv har gjort dem. Jag mår bättre av att lyssna på låtar som trasar sönder mitt hjärta tills det har ömsat skinn och jag kan resa mig ur askan. I vissa lägen mår jag bättre av att stå på scen med bländande strålkastare i ögonen.

Jag mår bättre av att skriva ner mina tankar för att sedan läsa igenom och trösta mina egna ord. Jag mår bättre av att läsa böcker, att försvinna i andra världar. Andra världar med andra problem, eller samma problem fast andra som de drabbar.

Jag mår bättre av att befinna mig runt de människor som automatiskt jagar bort lite svart och sorgligt bara med sin närvaro. Att skratta och dansa fastän hjärtat brister. Att prata med Emmy. Att få bli lite omhändertagen, fast inte för mycket bara. Att få slippa lite oro ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0