lockers


Jag känner mig ytterst nöjd över att faktiskt ha en fråga av viktig karaktär att ta upp på morgondagens styrelsemöte med elevrådet. Jag ska dra hela historien.

Vi har på vår skola naturligtvis ett stort antal skåp, där eleverna får ha sina personliga tillhörigheter under dagarna, så som de flesta skolor jag känner till har. På min skola har vi i ingångshallen skåp som står dels med "ryggarna" mot väggen, och dels två skåprader med ryggarna mot varandra i mitten av "rasthallen" så att säga. Själv har jag ett skåp av den senare karaktären.

Allt hade väl varit frid och fröjd om det inte hade varit för att jag är en pedantisk kärring som föredrar när det ser snyggt och prydligt ut, och de som har skåpen på andra sidan om mitt är raka motsatsen. De tycker nämligen om att lägga alla sina saker (jackor, böcker, snusdosor, skor, fallskärmar, etc., etc.) ovanpå skåpen, och har således missat hela poängen med att skolan tillhandahåller skåp till sakerna.

Det är svårt att förklara hur upprörd jag faktiskt blir över det här ämnet. Inte minst för att grejerna naturligtvis glider över på MIN sida och ligger ovanpå MITT skåp så jag måste putta undan dom! En annan viktig aspekt att tillföra till mitt resonemang är att jag då inte kan kolla över skåpen bort i korridoren, vilket gör mig ytterst nervös.

Att jag ens orkar skriva ett meterlångt inlägg om hur mycket det här stör mig bevisar ju bara att det faktiskt är ett problem i min värld. Så, slutligen vill jag bara säga:

SVÅRT ATT BARA LÄGGA SAKERNA I SKÅPEN?!?!

Tack, ni kan applådera nu.

Kommentarer
Postat av: Julia

Applåder

2010-02-13 @ 00:51:39
URL: http://romeos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0