when I grow up

"Mommy, when I grow up I want to be a guitar player!"
"No, sweetheart, you can't do both!"

Ja, hursomhelst är jag sådär lagomt pigg och glad idag. Jag har lyckats gå in i en dörr, tappa en stol på huvudet, skruva fast handen i ett mikrofonstativ, halka och sträcka foten på idrotten och dessutom tappa gitarrförstärkare på foten. Duktig tjej.

Finns det överhuvutaget någon form av jobb man kan ha trots att man är så klumpig som jag är? Jag kommer aldrig lyckas få en karriär. Jag kommer komma in på en anställningsintervju, snubbla, stöta till en stol med hjul som rullar mot en bokhylla där ett förstoringsglas ramlar ner, fångar en solstråle, tänder eld på en massa viktiga papper på skrivbordet och sen får jag ett jobb med att samla skräp med en såndär nypklämma ni vet, bara för att ingen annan vill göra det.

Min framtid är iallafall klar.

(okej, ursäkta det här inlägget. Jag vet inte vad jag skriver känner jag.)

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahhaha_:D Nämen vilket otur!

2010-02-11 @ 21:31:44
URL: http://romeos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0