Avatar


Idag såg jag storsäljaren Avatar för andra gången faktiskt. Första gången jag såg den var i Tyskland när jag var där över jullovet. Då var den såklart dubbad till tyska, dom har ju en fabless för sånt i det landet, och dessutom i 3D. Som den first-class nerd jag ändå är så bestämde jag mig för att gå och se den en gång till nu när de visade den på biografen i vårt lilla samhälle.

Och ja, vad ska man säga? Det är en bra film. Det kommer jag inte ifrån. Trots att det är en Pocahontas-ripoff. Trots att den är klyschigare än Titanic, regissören James Camerons tidigare storfilm. Trots att karaktärerna känns som platta stereotyper.

Ja, trots allt det så fastnar jag i den fantastiska världen. Jag fångas återigen av de otroliga miljöerna som Avatar bjuder på. Jag förälskar mig i Na'vi-folkets smidighet och de fruktansvärt vackra varelserna som fyller Pandora. Jag erkänner att jag fullkomligt älskar världen som byggs upp på den stora vita skärmen. Och det är tack vare
den som filmens betyg går från okej till väldigt bra.

(Och JA, den var bättre i 3D, trots att bilden blev suddigare. Dessutom lät de onda karaktärerna ännu ondare på tyska!)

Betyg: 4/5




Kommentarer
Postat av: mooaa

man blir mer och mer kär i den för varje gång som går! underbara skapelse :D

2010-01-18 @ 00:17:46
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Julia

HAhaha! Jag kan tänka mig att dom lät ondare på tyska;)

2010-01-18 @ 03:27:19
URL: http://romeos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0