spoti-spoti-spotify

Jag är less på folk som är less på spotify-reklamen. Okej, visst, jag håller med om att det är jobbigt att plötsligt höra de där extremt irriterande rösterna som babblar om spotify premium, eller att man kan ha spotify i mobilen och gud vet vad. För att inte tala om musikreklamerna. Lyssnar NÅN på dem egentligen?! Nä, skulle inte tro det.

Men. Jag står ut. Jag står ut med glädje till och med. Folk har nämligen en tendens att glömma att det är tack vare reklamen som vi överhuvudtaget kan lyssna på all den där musiken gratis. GRATIS. Är det verkligen bara jag som tycker att det är ett helt okej pris att betala?

För ja, jag är en av de där oheliga själarna som tycker att även musiker ska få betalt för sitt arbete. Min kära vän Lotta jämförde det med en potatisodlare. Tänk om folk kunde ladda ner potatis. Hypotetiskt alltså. Folk skulle ladda ner och ladda ner och bonden som odlar skulle inte få ett enda öre för sitt jobb.

Men, det är inte samma sak! Säger ni nu. Nähä? Försök skriva, spela in och producera en låt själva då, så får ni se hur lätt det är. Det finns en anledning till att konsert-priser skjutit i höjden de senaste åren. Artisterna ska väl också få betalt för sitt jobb? Är det verkligen för mycket begärt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0