The Baseballs

Alla mina vänner vet att jag är halvtysk (Och nu vet ni också det). De flesta av mina vänner vet också att jag avskyr tysk musik. Jag tycker till exempel att både Tokio Hotel och Rammstein är sämre än Miley Curys. Jag tycker att Rihanna är bättre, och då är det illa.

Men. Nu har jag upptäckt The Baseballs!

The Baseballs är ett rätt nystartat, Berlinbaserat band som spelar Rockabilly-covers på olika låtar (rätt ofta R'n'B-låtar). De gav ut sitt första album Strike! 2009 och den här månaden hamnade de på förstaplatsen på svenska album-listan. De har bland annat gjort otroligt bra covers på Umbrella och Hot'N'Cold, låtar jag tycker är dåliga rent ut sagt i originalutförande.

HÄR kan ni lyssna på The Baseballs på Spotify! Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0