jag gjorde upp en eld för dig, och nu brinner hela skogen

Jag insåg nyss att jag inte kollat min mobil sen jag åkte från jobbet klockan halv fem. I panik rotar jag fram den med inre bilder av hur mycket som skulle ha hunnit hända på dem där sex timmarna, hur många som skulle ha velat få tag på mig, hur mycket viktigt jag missat. Jag såg framför mig hur det låg 20 olästa sms i inkorgen, hur många samtal jag missat och hur arga alla var på mig över att jag varit okontaktbar i hela 6 timmar!

Jag hade noll missade samtal och noll nya sms. Tur att man är en så populär tjej!
Tjejen som sitter och läser Dostojevskij istället för att läsa sina sms. Cool tjej, alltså. Jag hade lätt varit cheerleader om jag bott i USA. Naaaat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0