jag hade hoppats på något, hoppats på något

För att hålla mig sysselsatt gör jag som Emmy och listar femtio saker jag tycker om.

1. Utsikten från mitt fönster
2. Att lyssna på TV-spelsprat i flera timmar utan att egentligen förstå någonting
3. Att åka bil
4. Att köra bil
5. Röd asfalt
6. Att hitta glömda pengar på glömda gömställen
7. Att riva ner affischer från stan och hänga upp i min garderob
8. Att vakna och vara pigg
9. Att öppna fönster i kvava rum
10. Sånadär perfekt krispiga röda äpplen
11. Sekunderna mellan 2:39-2:42 i Foo Fighters' Let it die
12. Att prata politik
13. Att upptäcka saker hos andra människor som överraskar en positivt
14. Höga lövträd
15. Glesbygden (vem behöver stan liksom?)
16. Mina människor
17. Att somna lycklig
18. Att få höra allt det där man vill höra
19. Fina sommardagar som aldrig verkar ta slut
20. Mineralvatten
21. Världens roligaste blogg (jag hade länkat, fast..nej.)
22. Ironi.
23. Och dåliga ordvitsar, icke att förglömma.
24. När sjön glittrar
25. Det där ögonblicket när man kan se in i någons ögon och veta precis vad den personen tänker
26. Fina pojkar i smala jeans och rufsigt hår
27. När himlen är rosa
28. Saltsmak i munnen
29. Blommiga klänningar på fina sommardagar
30. Lukten av nysnö
31. De första höstvindarna
32. Att sitta med vänner och en akustisk gitarr och komma på spontana låtar
33. Det där ögonblicket då man tror att allt kommer bli bra
34. Spotify
35. Att krama om sin bästa vän
36. Låtar man kan lyssna på miljoner gånger utan att de blir dåliga
37. Att tvätta händerna.
38. Kokkaffe vid köksbordet hemma i Strand
39. Ljudet av regn mot fönstret
40. Trasiga speglar
41. Återfunna vänner som finns där på ett sätt som ingen annan gör och bara jagar bort oro och är världens bästa människor.
42. Att få komma med ett riktigt nördfakta som vänder en hel konversation
43. Att vara uppe sent om kvällarna
44. Människor man vet att man kan lita på
45. Den där speciella tystnaden när man är ensam uppe tidigt på morgonen
46. Sånadär dagar då allting flyter på och man inte kan komma på något dåligt som hänt när man går och lägger sig
47. Promenader på världens bästa gator
48. Att ha varit borta hemifrån länge och sen köra in i byn och se huset på håll
49. Grillade marschmallows
50. Ord som får saker att kännas bättre.


Kommentarer
Postat av: moaa

28. Saltsmak i munnen.



HAHAHAHAHAHHAHAHA, du gjorde min kväll här <3

2010-07-05 @ 00:06:52
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Norah

Jag tror att jag vet vilken som är världens roligaste blogg ;)

2010-07-05 @ 20:53:16
URL: http://norahjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0