oh, this town kills you when you're young

Igår var det dunder, som sagt. Heja, heja! Kul vare, och lite dramatiskt från och till. Som tur var hade jag mina favoriter på plats!

Hur det än är märkte jag när vi vandrade omkring på området att den där Dunder-känslan inte riktigt ville infinna sig. Visst, okej, folk var fulla. Folk åkte karuseller. Folk kom med skamliga förslag. Folk headbangade till Mustasch och folk stod i kö till öltältet. Men något saknades, utan att jag riktigt kunde sätta fingret på det.

Inte förrän jag kom hem från jobbet för någon timme sen och mor och far min packade upp sina fantastiska fynd från marknan slog det mig vad som saknades. Pappa hade nämligen köpt typ 4 kilo fläsk och 5 kilo falukorv från Forsåspöjkan och mamma hade köpt ett årslager av plastpåsar. Inte förrän då kände jag den där speciella kombinationen av likgiltighet, förakt och förväntan.

DET ÄR DUNDER GOTT FOLK!

Kommentarer
Postat av: ellen

sv: hahaha, det är stor chans att vi gör de du ;)

2010-07-09 @ 18:13:27
URL: http://ellenhedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0