You are the only one I've met who's God Only Knows

Man lär sig något varje dag, heter det inte så? Idag lärde jag mig hur man inte ska behandla myggbett.

Den snabba bakgrundshistorien: I helgen var jag i Backe. I Backe är myggen muterade monster som är speciellt framavlade för att skapa så mycket lidande för människan som möjligt. Det finns även mer mygg i Backe än i resten av Sverige tillsammans. Man kan sammanfatta det som att varenda millimeter som inte var övertäckt med tyg, och varannan som var det nu pryds av ett myggbett. Det ser ut som om jag har vattkoppor eller något. (Så, så, bli inte rädda, det hade jag när jag var nio typ. Ingen fara.)

Jag jobbar på Hälsocentralen om dagarna. Idag, när myggbetten plågade mig som värst fick jag den briljanta idén att leta lite i förråden efter alsolgel för att lindra mina smärtor. Jag letade igenom alla förråd utan resultat (bara en sån sak). Ingen alsolgel. Jag hittade dock en tub zinkpasta, med påskriften "lindrar irriterad hud". Perfekt, tänkte jag, och smörjde således in utvalda myggbett med zinkpasta.

Nu till lärdomen (jag fattar mig kort): Använd inte zinkpasta mot myggbett. Det blir värre.

They say the definition of madness is doing the same thing and expecting a different result!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0