02: Min första kärlek

Ämnet "Min första kärlek" är ju ett sådant som kan blotta stackars bloggares själar och lämna dem alldeles exposed till omvärlden. Om man tar det till den nivån vill säga. Jag har valt att inte ta det till den nivån, men ändå hålla mig helt och fullt till sanningen. Sedan kan man ju diskutera definitionen av begreppet "kärlek" också, men det kommer vi till om några dagar. Alltså.

Jag fann min TrUe LuUuv redan som tioåring. Då blev jag nämligen upp över öronen förälskad i- håll i er nu- Ron Weasley. Nej, inte Rupert Grint (skådespelaren i filmerna) utan Ron. Jag hade nämligen inte sett filmen då. (Jag tillhör den exklusiva skaran som läst Harry Potter innan filmen gjordes) Något år senare sådär såg jag ju filmen ändå, och min förälskelse blev till så flammande kärlek som bara kan uppbringas av en tioårig flicka. I åratal efteråt levde en liten grej för gingers kvar i mig. Än idag får Ron (ja, Ron. Karaktären, inte skådespelaren) mig att fnissa som en liten flicka när han säger sina fyndiga repliker.

He's my man!



Ron Weasley, as when I first laid my eyes on him.


Jag och Ron på party.



Kommentarer
Postat av: Norah

HAHAHA! Åh vad fint, lika fint som på mitt framtida party fast med Robyn? Eller hus Liss?

2010-11-22 @ 21:21:28
URL: http://norahjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0