03: Mina föräldrar

Som de allra flesta andra människor här i världen är jag framavlad av en man och en kvinna. Dessa har jag senare kommit att nämna vid namnen "Mamma" och "Pappa". Det här inlägget handlar om mina föräldrar!

jag och pappa, vintern -92


Min pappa Hans är minstingen i en syskonskara på sju söner. Han växte upp i samma hus som min familj numera bor i, vilket jag tycker är himla mysigt. Pappa utbildade sig till möbelsnickare efter grundskolan, men har jobbat som slaktare i stort sett hela sitt liv fram tills han för några år sedan kom på att han skulle göra något annat och utbildade sig till lärare.

Pappa tycker om att jaga och vara i skogen, dricker kaffe på fat och ligger alltid på kökssoffan och rullar tummarna en stund efter middagen. Han vet det mesta om det mesta, och har lärt mig en stor del av allt jag kan. Det är förmodligen från honom jag fått mitt intresse för att läsa och lära mig nya saker! Pappa hjälper mig fortfarande alltid så fort jag har några frågor, och det går nästan aldrig en dag utan diskussioner om politik eller historia eller religion vid köksbordet. Han är väldigt bra helt enkelt, lite av min hjälte, sådär som pappor ofta blir!




gammelmormor, mamma och jag, julen-92


Min mamma Ibo kommer ifrån Tyskland, och flyttade hit när hon träffade pappa och de gifte sig 1991. Hon är sjuksköterska, vilket passar henne jättebra, eftersom hon är världsbäst på att ta hand om människor! Min mamma har ett helt enormt hjärta och har alltid tid för alla. När jag var liten önskade jag ibland att jag kunde bli sjuk bara för att det var så mysigt när mamma pysslade om mig, för hon är så bra på det!

Mamma är så duktig att man får lite prestationsångest ibland. Hon bakar bröd och gör marmelad och kokar saft och stickar och håller på med hemslöjd (hon är himla kreativ också!) och lagar jättegod mat och engagerar sig i massvis av saker och ting. Mamma är alltid rättvis och har jättebra värderingar! Hon är den som lärt mig att behandla människor med respekt, att hjälpa de som behöver det och det är nog från henne jag fått mycket av min "snällhet". Någon dag hoppas jag kunna bli en lika bra mamma till mina framtida barn som min mamma är för mig!

Jag skulle kunna skriva så mycket mer om hur bra mina föräldrar är, men jag tror jag låter det räcka så här faktiskt. En liten bild har ni väl iallafall fått nu, det är huvudsaken!


Kommentarer
Postat av: Jossie

fin blogg du har! :)

2010-11-23 @ 00:21:39
URL: http://Jossies.se
Postat av: Ibomamma

Oh Liss, mir wird ganz warm ums Herz.....:)Alles Liebe du Süsse!!!

2010-11-23 @ 07:57:08
Postat av: Lilla Fröken

Vilket underbart inlägg till dina föräldrar. Låt dem läsa det. ;)



Svar: Håkan var även bra i Lund. Så klart. :)

2010-11-23 @ 17:35:57
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0