11: Mina syskon

"Mina syskon" är egentligen bara ett syskon.
(Om man inte tycker som detta syskon gör, nämligen att man kan räkna våran hund som ett syskon. Hon tyckte att jag var töntig som inte kunde äta en bulle våran hund hade slickat på en gång, med argumentet att "det vore samma sak om hon hade ätit av den, för Trulsa är som våran tredje syster!". Nej, Jonna. Nu hade jag ju antagligen inte ätit den där bullen om det hade varit Jonnas dregel över hela heller, eftersom jag är bakterierädd. Men det är en annan historia.)



Jag och Jonna, juni 2010


Hursomhelst. Min lillasyster heter Jonna och är två år yngre än mig, alltså sexton. Sen slutet av augusti träffar jag inte Jonna så ofta, eftersom hon tog sitt pick och pack och flyttade till en etta i Östersund för att börja på mediaprogrammet där. Hon kommer dock hem nästan varje helg och nån gång i veckan sisådär åker jag och hälsar på henne.

Mamma säger lite nu och då att jag och Jonna är varandras motpoler, och det ligger något i det, för som personer är vi verkligen som natt och dag. (Vi är inte särskilt lika till utseendet heller egentligen.) Jonna är väldigt pratsam och hörs och syns ganska mycket. Hon är en jättetuff tjej, och himla modig tycker jag. Hon är verkligen inte rädd för att säga vad hon tycker, eller hävda sin rätt! Ibland tenderar hon till att bli lite fåfäng , men det väger hon upp med att ha otroligt bra humor, vi skrattar ofta åt samma saker. Och även om hon är lite charmigt självcentrerad sådär, så har hon ett himla stort hjärta och bryr sig om andra väldigt mycket!

Jag och Jonna bråkar visserligen lite nu och då (särskilt när vi "lånar" saker av varandra), men för det mesta kommer vi rätt bra överens med tanke på hur olika vi ändå är. Och när allt kommer omkring är hon min syster och jag älskar henne och står bakom henne jämt!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ett utav de coolare inlägg du skrivit, tycker att du ska blogga om mig varje dag!

2010-12-01 @ 20:17:51
URL: http://indiedrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0