om några år kan vi springa på varann och säga: "så illa kan det gå"

Markus Krunegård säger det bäst: Det kommer aldrig finnas nåt som heter 'rätt tid, rätt plats'.
I efterhand blir alltid saker och ting så självklara. Man radar upp alla bevisen, alla små tecken och indikationer på att det man aldrig trodde kunde bli verklighet faktiskt var ett faktum, men att man missade tåget ståendes på perrongen.

Nu är dock allt upp till mig, och jag är gammal nog att ta egna beslut. Ingen mer dramatik, vuxet, behärskat, långsamt, sansat och tråkigt och trist. Fast det ska nog gå det med. Jag har ju en tendens att bli kryptisk, mystisk och dyster vid nedtecknandet av mitt aktuella levnadsläge. Så är det ju ibland, dystert och mystiskt och kryptiskt. Över till nåt annat.
En kort lägesuppdatering i lite mindre deprimerande tonfall.

Jag har rätt mycket att göra just nu. Dock har jag spännande saker framför mig, och försöker helt enkelt blicka framåt för att inte stressa sönder. Det funkar hyfsat.
I stan har dom tydligen tarmparasiter i det kommunala dricksvattnet. Synd för dom. Här är vattnet rent och gott och klart och friskt. Ska dricka jättemycket kranvatten framöver bara för att. Och duscha extra länge i vårt rena vatten. Och lägga detta till listan på skäl att inte bo i Östersund.
På skolan arbetar jag med diverse praktiska projekt, såsom en storyline till mitt PA, föreställningar där jag sköter ljud och ljus och egna musikarrangemang.
Här hemma har jag inlett nån slags städprojekt och är i full färd med att riva ner affischer, rensa ur lådor och granska allt nostalgiskräp i mitt rum med kritiska ögon. Dessutom har jag efter en lång tids brist på energi till det påbörjat en intensiv läsperiod. Som grädden på moset befinner mitt huvud sig i låtskrivartagen och jag har slitit ner mina nagelband av intensivt musicerande de senaste dagarna. Tänk om jag haft lika mycket kreativitet till sånt som faktiskt måste göras, liksom! '

Slutligen, efter ett virrigt och osammanhängande inlägg vill jag bara passa på att hälsa alla som de senaste veckorna hittat min blogg, och tydligen även fastnat för den, välkomna hit. Stannar ni kvar ett tag till kan jag garantera många stunder fyllda av skratt, njutning och nya erfarenheter. Fri tolkning, antar jag.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0