Am I a part of the cure or am I a part of the disease?

Den här veckan har varit världens längsta fast samtidigt inte (En timme är en vecka här, slå mig så att nånting händer, visarna på klockorna går bakåt här). Istället för att kommentera det mer tänker jag diskutera det närmast hjärtat på mig just nu lite.

Jag är en slav under kommersialismen, jag lever upp till min tråkiga svennighet och jag erkänner att jag inte är mer kulturell än någon annan alls. Ja, just det: Jag är helt insnöad på Idol 2010. Jag är helt fast. Så är det bara. Istället för att mynta mer om det tänker jag dra en snabb analys av kvällens fredagsfinal:

Minnah: Duktig, men intetsägande. Att man vet hur det kommer låta innan hon börjat sjunga är inte världens bästa kanske. Men hon sjunger ju inte dåligt. Inget ont, men rätt person åkte ut faktiskt.
Daniel: Åh Daniel. ÅH DANIEL! Bli min man. Jag struntar i att du inte riktigt tog precis varenda ton ikväll. BARA SE MIG ÅH.
Alice: Jag gillar Alice, och hon gjorde ett bra framförande. Dock är jag egentligen inte sådär jätteförtjust i såndär hes sångröst. Men bra hursomhelst!
Andreas: Det finns inga tvivel om att Andreas är en bra sångare. Dock vill jag bara kräkas på hela den där brat-stilen och stockholmskan och det där överlägsna flinet och AH. (Kvällens bästa var dock när Peter Jihde frågade: " Vad är det du har som inte jag har?" och Andreas svarade: "Jaa, det får du väl fråga din fru om...". BAM!)
Linnea: Helt klart min favorit av tjejerna! SÅ häftig röst, SÅ charmig, SÅ cool...är helt tagen!
Linda: Jag tycker Linda är bra. Fast inte nog bra för att stanna kvar länge till. Jag tyckte till exempel att juryn var lite för snälla mot henne ikväll, men det kan ju bero på att det är svårt för mig att höra Iris med fel röst. Godkänt!
Olle: Juryns kommentarer sa typ: "Du är bättre än den här låten. Den är för lätt för dig!" Och det kan jag hålla med om. Dock gjorde Olle Från Och Med Du bättre än Oskar Linnros. (Att Olle dessutom är min favorit i hela tävlingen kan ju tilläggas!)
Elin: Okej. Måste säga det här: VAD ÄR GREJEN MED DEN TJEJEN!? Så bra är hon inte! Ikväll sjöng hon ju falskt?! OCH FÖRRA VECKAN MED! För att inte tala om hennes uttal. Blir så frustrerad. Okej att hon kanske ser ut och rör sig som en artist men HON SJUNGER INTE SÅ BRA SOM DET PÅSTÅS. ARH!
Jay: Åh. Gud. Varför är han med i Idol? Hoppas han inte vinner. Varför? Jo, för att han är miljoner gånger för bra för det. Miljoner, I tell you!
Geir: Jag tycker att Geir är ungefär det störigaste jag sett på svensk TV. Men, man kommer ju inte ifrån att han är en duktig artist och bra sångare. Äh.


Kommentarer
Postat av: Lina

Näeh, fattar inte alls varför Jay en är med i Idol. Han är för bra. Huvva!

2010-10-18 @ 11:29:36
URL: http://lawliet.blogg.se/
Postat av: lovisa

Gillar du makeup? gratis presentkort?

Blev nyligen medlem på en sida där man samlar poäng genom att bla. besöka hemsidor. då man samlat tillräckligt mkt får man ett presentkort från ex kicks hemskickat, HELT GRATIS! vill du också bli medlem?



KLicka här: http://www.gratismakeup.se/?r=246371

:)

2010-10-18 @ 11:50:56
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0