I don't want the world to see me, cause I don't think that they'd understand

I don't see what anyone can see in anyone else but you.


Igår var jag på artonårskalas. Det var väl okej. Idag står bloggfixande, eventuellt städning och en massa organiserande på schemat.

Idag när jag kom hem upplevde jag en idyllisk lördags-eftermiddag hos min familj. Vi drack kokkaffe och jag läste tidningarna. Det bästa med lördagar är att tidningarna är extra tjocka och har bilaga! Min favorit-del i tidningen (förutom kulturdelen) är i vanliga fall personligt-sidorna. Jag tycker till exempel jättemycket om att läsa bröllopsannonserna. Ibland, som idag, lägger tidningarna dock ut den senaste tidens fastighetsaffärer, något jag finner ytterst roande att läsa. (Hej, jag heter Liss och är 72 år gammal). Dessutom innehåller lördagstidningarna alltid en massa reportage (helgens ÖP innehöll exempelvis ett trevligt reportage om jamskan) och krönikor! Helt fantastiskt.

Medan jag satt där och myste med tidningarna och mitt kokkaffe och knaprade på knäckebröd kom min farbror instövlandes genom dörren med vår hund i hasorna. De hade varit i skogen och jagat, med en hare som resultat. Lite senare kommer alltså pappa in i köket med en flådd hare i näven som han stoppade ner i en plastpåse. Som den övertygade vegetarian jag är gratulerade jag naturligtvis min far/farbror/hund till jaktlyckan. Min farbror sörplade i sig en kopp kaffe han med (Mina farbröder/min far dricker kaffe på fat, därav sörplandet) innan han begav sig vidare för att "byt om innan ma ske ut på byn" som han sa. Samtalsämnen som avverkades i vårt kök denna stund var:

1: Dagens jakt.
2: Vädret. (Snöslask och grått.)
3: Vår hunds oförmåga till normal matsmältning (Hon kan äta vilket kött som helst, men äter hon benen får vi skura våra golv så att säga.)
4: Någon gubbe min farbror träffat i skogen, och hur det stod till med dennes hälsa.

Det är så trevligt hos oss här i Norrland.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å Liss...Du är bara så jäkla underbar :) Jag älskar att läsa din blogg...DU ÄR BÄST!!!!!

2010-10-30 @ 16:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0