why, why so quiet?

Favoritmat: Innan jag blev vegetarian var det kyckling med ris och currysås. Det viktiga i den rätten var dock aldrig kycklingen, så jag antar att man kan säga att ris med currysås är min favoriträtt. Alternativt sallad eller tomatsoppa.

Favoritdessert: Chokladpudding med vispgrädde och banan. Alternativt marängsviss. Känner att 80-talet och jag hade kommit bra överens när det kommer till efterrätter. 

Favoritdag på veckan: Fredag. Kommentarer överflödiga. Fast tisdagar är också okej, bara för att Desperate Housewives och Cougar Town går efter varann på Kanal 5. 

Favoritserie: Allt som är amerikanskt, kapitalistiskt och klyschigt.

Favoritbok: Femte Harry Potter-boken, Jonas Gardells Ett ufo gör entré, Nick Hornbys High Fidelity och det mesta Per Nilsson har skrivit.

Favoritord: Asfalt, Smultron, Lakrits, Äventyrlig

Favoritfrukt: Nektarin

Favoritplagg: Lite för stora skjortor och jättetighta jeans. Och converse!

Favorittid på dygnet: Halvfyra på eftermiddagen. Och sent på kvällen!

Favoritdjur: Sköldpaddor.


Favoritäme i skolan:
I år är det religion, annars har engelska alltid varit mitt favoritämne, men det har jag inte i år.

Favoritplatta: Hello Saferide- Introducing Hello Saferide. 

Favoritlåt: Omöjligt att säga! Men, om jag ska säga en sådär på rak arm säger jag Skinny Love-Bon Iver!

Favoritfilm: Love Actually, Juno, Forrest Gump och Little Miss Sunshine. Med flera!

Favoritfärg: Vinröd. Eller Bourdeax-färgat eller vad det heter. Äh! Och mörk, mörk turkos.

Favoritprogram på TV: Idol.

Favoritstad: Paris. Av de städer jag varit i alltså. (Jag har inte varit i alla städer)

Favoritskor: Converse.

Favoritgodis: Smultronmattor och Hallonlakritsklubbor. Och Colaflaskor!

Favoritårstid: Höst. 

Favorithögtid: Jag ogillar egentligen de flesta högtider. Faktiskt. Jag vet att det får mig att låta som en bitter tant, men det är så det är. Förstår inte grejen med högtider helt enkelt! Fast advent är helt okej. Mysigt! Inte själva julen, men adventstiden. Och lucia! Jag älskar lucia.

Favoritdryck: Vatten

Favoritröst: Om vi pratar sångröst så Luke Pritchards! Annars vem som helst som pratar med skotsk accent.

Kommentarer
Postat av: fröken jonasson

ÅH! Forrest Gump!

2010-11-04 @ 17:11:44
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0