'Cause you had to know that I was fond of you, fond of Y-O-U.

Idag är det val till riksdag, landstingsfullmäktige och kommunfullmäktige i Sverige. Om det nu var någon som missat det. Såhär på valdagen vill jag först och främst uppmana alla röstberättigade att gå och rösta! Folk dör i världen för att få rösträtt. Människor lever under hot och flyr från sina land för att få demokrati. Tänk på det när ni sitter hemma framför gamla repriser av Paradise Hotel istället för att gå till vallokalen med motiveringen att "det är så långt dit" eller "min röst gör ändå ingen skillnad". Sen tycker jag att ni kan rösta för en ny, rödgrön regering när ni ändå håller på. Det är vad jag skulle ha gjort om jag inte varit tio dagar för liten för att få rösta. Bitter? Nej nej.

Annars lunkar livet på som vanligt. Igår var jag, Emmy och Madde ute på roadtrip i de norrländska skogarna, och därefter satt jag i fem timmar och drack thé och pratade om livsviktiga saker hos Emmy. Hon är världens bästa. Världens. Hör ni det, va?
Coola tjejer.

Kommentarer
Postat av: fröken jonasson

vi kan säga att jag röstade för dig Liss, eftersom att du tydligen är för liten!

2010-09-19 @ 13:00:21
URL: http://linnjonasson.blogg.se/
Postat av: fröken jonasson

sv: Jaha, vad spännande! Blev det ett stort arbete? :)

2010-09-19 @ 21:38:11
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0