he won the lottery and died the next day

Idag vid lunch hände något väldigt mystiskt på skolan. Plötsligt blev alla lektioner inställda eftersom all skolans personal kallats till aulan för ett "krismöte". Ryktena om vad som kan ha hänt var många och livliga. Det pratades om nedskärningar som kunde leda till ett massivt avsked i lärarkåren, dödsfall, huruvida skolan blivit stämd och ifall det helt enkelt var så att någon snott den sista tårtbiten i lärarrummet.

Tisslandet mellan skolans slitna skåpsrader ökade i styrka under hela den magiska timmen då lärarna hukade inne i aulan. Jag såg till och med kommunchefen lurka omkring i korridorerna, och då vet man att det är allvar. När så klockan slog det magiska slaget 12 och mötet avslutades spred sig ryktet som en löpeld genom teglet:

Skolan är bombhotad till imorgon. Skandalen är ett faktum. Detta ledde till hastiga åtgärder. Imorgon är hela skolan utrymd och förbjuden att beträda. Men får vi vara lediga? Nej! Istället har man ordnat med provisoriska lösningar och kommer genomföra morgondagens programdag som planerat.

Jag känner att det här är en alltför stor grej för vårt lilla samhälle. Men, för att se det hela från den ljusa sidan: Nu finns det ju iallafall skvaller-material ett tag framöver. Och ska jag vara ärlig så tror jag nog att skolan kommer stå kvar på fredag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0