parkeringshus byggdes, ett litet steg för människan, ett stort steg för betongen och den rotlösa känslan

Idag har jag varit arg. Hela dagen. Jag vet inte ens varför. Minsta lilla motgång har bara slagit rätt i magen och sparkat på mig när jag ligger ner. Jag behövde verkligen en huvudvärkstablett och skulle på så vis gå till skolsköterskan. Hon var på kurs hela dagen. Ovanligt att skolsköterskan inte är på skolan, liksom. Jag och Angelica diskuterade möjligheten att vi inte ens har en skolsköterska, utan att skolan bara påstår det för att det ska se bra ut. Hon är nämligen precis som vår studievägledare mer eller mindre en myt. Hon finns där, men bara som en namnskylt bredvid en stängd dörr. 
Annars kan jag ju nämna att jag idag hyser ett fruktansvärt hat mot folk som uttalar sig om saker de inte vet något om alls. Vi hade någon form av informations-krismöte med elevrådet idag där flyktingmottagningen här hos oss informerade om flyktingsituationen. Hon som var här förklarade att de uzbekiska kvotflyktingarna vår kommun tagit emot sen 2006 får bo här eftersom de annars kommer bli förföljda, fängslade, torterade och avrättade i sitt hemland, varpå en tjej utbrister: "Men vadå, livet är ju orättvist." Jag har ingen annan kommentar om detta uttalande än att jag vill skicka henne till Uzbekistan en vecka och sen se om hon vill tillbaka hit.

Det värsta är att såna här åsikter inte alls är ovanliga i vårt samhälle och på vår skola. Så fort något sticker ut från normen attackeras det med alla tänkbara medel, rykten sprids och hela situationen tas till sitt klimax till allmänt extremt dålig stämning. Nu har Sverigedemokraterna fått fäste inte bara i riksdagen utan även i vår lilla kommun, vilket är fullkomligt förödande. Jag hatar Sverigedemokraterna. HATAR. De är inget annat än ett rasistiskt missnöjesparti som hittar på statistik för att skapa opinion.

Jag tycker såklart att alla har rätt till sin egen åsikt. Men jag tänker kämpa för att få fram sanningen så de som påstår sig vara sverigedemokrater iallafall vet hur det egentligen ligger till. Och jag tänker inte, INTE, vara tyst när någon runt mig säger något rasistiskt. Hela jag kokar över att det faktiskt finns människor som inte tycker att alla är lika mycket värda.

Det blev ett argt inlägg från en arg tjej idag. Hoppas mina arga, elektriska vibbar inte avskräcker er bara!

Kommentarer
Postat av: Same here...

Hejjja Liss!!!

2010-09-23 @ 23:48:44
Postat av: Emelie's WickedTime

Skicka mig dit om du vill, jag kommer fortfarande att tycka att livet är orättvist.

2010-09-25 @ 10:30:44
URL: http://wickedtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0