allt dom bygger upp ska vi meja ner

Först och främst: Hur kan Gary Moore vara död? Han är ju Gary Moore! Det borde vara fysiskt omöjligt för honom att dö. Så tragiskt.

Hursomhelst har jag sett sjukt många filmer senaste tiden. Dels för att jag varit sjuk, men också för att jag inte haft så mycket bättre för mig. Eller okejdå, jag har haft bättre saker att göra, jag bara valde att kolla på film istället. Såhär efter att ha snittat två filmer om dagen i en vecka känner jag mig ganska mätt på film egentligen.

En av filmerna jag såg nu nyligen var I Rymden Finns Inga Känslor. Och jag säger bara det, om ni inte sett den än- gör det! Vilken otroligt bra film! Hur kan en svensk film bli så bra? Den handlar om Simon, som har Aspbergers syndrom, och bor med sin bror Sam och hans flickvän. Flickvännen orkar inte med Simon och flyttar därifrån, så Simon bestämmer sig för att hitta en ny tjej till Sam. Simon gillar allt som är runt, vilket jag fullkomligt förstår. Jag har alltid gillat runda saker mer än alla andra former! Fyrkantiga saker är helt enkelt inte lika charmiga. Jag kanske också har aspbergers?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0