driving one of your cars

Idag när jag skulle hem från skolan efter att ha handlat såg jag när jag körde ut från parkeringen vid Simons att jag behövde tanka. ("Parkeringen vid Simons" är för icke-strömsundare även känt som Strömsunds torg. "Simons"=Simonssons Handelsbod= Ica. Torget i Strömsund har en gång i tiden blivit utsänt till Sveriges fulaste. På allvar. Vilket kanske inte är så konstigt- det är ju trots alltbara en parkering och en sönderslagen liten träpaviljong.) Hur det än var med den saken såg jag plötsligt bensin-lampan blinka och bensinmätaren stå så långt åt vänster det bara går. Fick panik och var övertygad om att bensinen skulle ta slut på de 500 metrarna det är mellan Simons och bilbolaget. Det gjorde den lyckligtvis inte, istället fick jag chansen att bli riktigt irriterad när jag kommit dit.

Det finns fyra pumpar att välja mellan, två på varje sida. På ena sidan var båda upptagna, men på andra var det en stor vit van parkerad MITTEMELLAN pumparna. Och tror ni han ens tankade bilen? Såklart inte. Han tankade diesel i dunkar. Bra att ta upp TVÅ bensinpumpar när han inte ens tankar bilen? Och svårt att inse det här, flytta sin bil och låta mig få plats?! Det var inte bara en dunk han skulle fylla heller, direkt, utan ett halvt dussin typ. Jag blev jättearg. Vad tror ni då hände?

a) Min enorma ilska fick sitt utlopp då jag klev ut ur bilen och skrek åt gubben i fråga att flytta biljäveln så att de som faktiskt ska tanka bilen och har SKITJÄVLA BRÅTTOM kunde få komma fram istället för att vänta en jävla kvart på att han skulle bli klar. Sen gav jag honom en rak höger, spottade över axeln och sparkade omkull bensindunkarna.

b) Jag vred upp stereon i protest och mumlade lite ilsket för mig själv, väntade tills han var klar, tankade och åkte sen hem och skrev ett argt blogginlägg med moralen att alla borde försöka se till att folk som står bakom i alla sorters köer tar sig fram så fort som möjligt. Livin on the edge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0