estetish

Sen jag kom hem vid fyra har jag suttit och klippt och klistrat och skapat konst. Samtidigt som jag lyssnat på Coldplay och deppat. Estetare i själen, så att säga.  Komponerat musik har jag gjort också, som om det inte räckte.

Vet inte varför, men det här känns som en jätteviktig dag. En sån där milstolpe-i-livet-dag. Underligt, med tanke på att det verkligen inte hänt något av intresse alls idag. Inget. Har varit på grå grå skolan. Har ätit grå grå skolmat. Har gjort grå grå skoluppgifter. Eller just det, tvingade estet-tvåorna att stanna kvar på gula trots att de slutat för att repa. Det var rätt kul. Repandet alltså, inte nazi-stuket mot tvåorna. Eller okejdå, det var också kul. Näråååå.

Hursomhelst, resten av kvällen blir det Mad Men och förhoppningsvis lite flingor om vi har det i skafferiet nånstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0