jag vill skriva även sånt som ingen vill läsa

Sånahär listor är ju egentligen fruktansvärt ointressanta. Erkänner att jag sällan tar mig igenom dem. En av de få som ändå lyckas hålla samma kvalitet på en lista som ett vanligt blogg-inlägg är min vän Linn. Den här fick jag därifrån!


Steg 1
Namn: Liss Jonasson
Födelseplats: Östersund
Bor: I Strand, den bästa byn, utan för Strömsund, det kanske inte bästa samhället.
Ögonfärg: Blågröna.
Hårfärg: ljusbrunt? Ungefär. Den där färgen som ofta kallas "råttfärgat".
Skostorlek: 38. OJ. Såg ni intressesmurfen?
Civilstatus: Singel
Höger- eller vänsterhänt: högerhänt




Steg 2
Skor som du bar idag: Converse, trots -20 grader. Mina fötter är immuna mot kyla!
Dina svagheter: Har inga. Hehe. Närå. Är naiv och har dålig självbehärskning när det kommer till vissa saker.
Rädsla: Är rädd för att vara under vatten.




Steg 3
Första tanke när du vaknar: "Äääh....jag hinner snooza 10 minuter till!" (vilket jag naturligtvis inte gör egentligen.)
När somnar du: Fruktansvärt olika. Runt halv ett-ett i genomsnitt kanske.


 


(här brukar jag sova varje fredagmorgon)

Steg 4
Pepsi eller coca cola: Varken eller, men pepsi om jag måste välja.
McDonalds eller Frasses: Varken eller på riktigt. 
Vans eller converse: Converse!!!11!!11!
Lipton Ice Tea eller Nestea: Okej. Iste som iste?!
Choklad eller vaniljglass: Chokladglass är det bästa jag vet, och jag hatar vaniljglass, så till den grad att jag när jag äter vaniljglass blandar den med chokladsås så det blir chokladglass.

 




Steg 5
Svär du: Fan heller.
Sjunger du: Estet-musikarn.
Duschar du varje dag: Nästan varje kväll, men nästan aldrig lördagkväll!
Röker du: Nej
Gillar du skolan: Svårt att säga. Egentligen ja, men inte för tillfället!
Har du bra självförtroende: självförtroende: ja, självkänsla: nej.
Kommer du överens med dina föräldrar: ja!




Steg 6
Har du under den senaste månaden...
Druckit alkohol: I februari? Hm. Vet inte? Tror inte det!
Rökt: nä!
Shoppat: Ja! Lite spontant sådär roffade jag åt mig ett par chinos och en ny scarf på monki i lördags! (jag köper förresten ALLTID scarfar när jag går i affärer. Min secret passion. Som jag delar med kulturtanter i 55-årsåldern.)
Ätit en hel ask musli: på en och samma gång: nej, sammanlagt: JA! flingor<3
Stått på scen: estet-musikarn.
Skejtat: har vart i rampen och tränat på 360's minst en timme om dagen, som alltid.
Bakat: JA! Tro det eller ej. Slängde ju ihop en kladdkaka till mitt och Norahs spontana LOTR-maraton!
Stulit: erkänner att jag råkade (RÅKADE) få med mig en blyertspenna från bilden förra veckan.
Rakat dig: ja
Kysst någon: nej
Kramat någon: ja (Isabelle var världens gulligaste imorse, som bara: "alltså, jag menar inget illa, men du ser verkligen ut att behöva en kram!")
Haft sex: nej




Steg 7
Har du någonsin...
Däckat eller varit jättefull: njaee. har iallafall aldrig däckat!
Varit full: ja
Blivit kallad hora: ja
Blivit nerslagen: med mitt farliga leverne blir jag nerslagen varje helg och så fort jag går utanför huset ju.
Busringt någon: nej, på fullaste allvar.
Gjort något som du ångrade: såklart.
Fått IG i nått ämne eller på något prov: Nej. 
Kastat en sten på nån ruta: Alltså, jag och mina militant-vegan-vänner brukar kasta gatsten mot pälsaffärers skyltfönster. Räknas det?




Steg 8
I framtiden..
Namn på barn: hampus, tobias, saga, sofia
Hur vill du dö: det vill jag inte. 
Vad vill du bli när du blir gammal: rik.




Steg 9
Antal människor du skulle ge ditt liv för: men åh.
Antal CD-skiver du äger: fler än jag lyssnar på.
Antal piercings: räknas hål i öronen?
Antal tatueringar: noll
Hur många gåner har du varit med i tidningen: många! kändiZ.




Steg 10
Vad ska du göra i sommar: jobba, flytta och ha så jävulskt kult på restaurangen däremellan!
Vad ska du göra i vinter: gå i ide.
När tar du studenten: vid det här terminsslutet. är iallafall planen, hehe.
Vad gör du efter gymnasiet: har idag anmält mig till högskoleprovet, en ledtråd.
Ska du bo i Sverige när du börjar jobba: det vet man aldrig, men mest troligt! sverige sverige älskade vääään.
Vad händer till helgen: vad händer inte i helgen?! ska vara WiLd aNd cRaZy tänkte jag. kanske se en film?
Vad vill du helst göra just nu: åka buss.




Steg 11
Vill du ha pojk/flickvän: om det är rätt person så.
Vad tittar du först på hos killar/tjejer: "stilen"
Vilka av dina kompisar tror du kommer hitta en pojk/flickvän först: visste inte att det var en tävling? de allra flesta av mina vänner har redan det faktiskt.
Vem är den perversaste person du känner: svårt att säga, känner för många sådana. (estetarn)
Hur många gånger har du varit utomlands: vet inte, strax under tio kanske, om man räknar varje land för sig.
Vilket land är bäst: av dom jag varit i, lätt frankrike!




Kommentarer
Postat av: ellen

sv: vidrigt äre!

2011-02-15 @ 21:58:27
URL: http://ellenhedberg.blogg.se/
Postat av: cool tjej

jag tänkte först att jävlar i mig vad långt hår du fått innan jag insåg. ååh. du kan tänka att först var det en asiat som hade'et på huvudet. sedan jag. och så nu du.



ville mest bara säga att du är AH SÅ GOOOOD LOOOKIIING!

2011-02-16 @ 00:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0