kröp intill varenda nerv du har, sa "tänk på mig, tänk på mig, tänk på mig"

Imorse släpade jag mig till skolan på en annan nivå än jag brukar i vanliga fall.  När jag vaknade idag var det i snurrade lakan och med en termometer som visade på 39 grader. Men inte lät jag lite feber stoppa mig inte! Tanken var att Hjalmars musikesteter skulle bege sig till Dorotea och Åsele idag, för att ha de sista två turnéstoppen. Då huvudrollsinnehavaren dock hade dragit på sig ännu mer sjuka än mig ställdes det hela in, vi fikade lite och sen fick jag åka hem. Resten av dagen har jag ägnat åt att sova, få ännu högre feber, för att nu de senaste timmarna och med två ipren till hjälp må snäppet bättre. Kollat på hela säsong 1 av Solsidan har jag gjort också, något av det bästa svensk TV åstadkommit.

Imorgon stannar jag hemma från skolan för att vila upp mig så pass att febern kanske går ner iallafall. Och sova ska jag. Nu vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0