lediga dagar är bra dagar

Idag var alla mina lektioner (två stycken alltså) inställda. Halle-firetrucking-lujah! Istället var jag och mamma ute på byn i tre timmar och övningskörde, handlade, gick en sväng i Strömsunds extravaganta så kallade "galleria" och fikade. Sen mötte jag upp Julia och Norah, och vi åkte hem till Strand och åt middag. Himla mysig dag!

Förresten var jag absolut värd en ledig dag, efter att ha haft skola till halvsex sisådär igår. Nästa vecka drar alla musikesteter ut på turné i kommunen med omnejd, flashigt värre. Första stoppet blir metropolen Gäddede på måndag. Därför hade vi igår genrep. Jag och Angelica agerar ljustekniker på turnén, inte mitt favorituppdrag egentligen, men vad gör man. Det roligaste är att rigga upp allt, faktiskt. Gillar att rikta lampor, snubbla över sladdar och göra provisoriska lösningar på sånt som gått sönder med silvertejp, faktiskt. Lite kroppsarbete!

Jag och Angelica i ettan typ. Unga och oförstörda!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker att jag ser ganska förstörd ut...

2011-01-15 @ 22:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0