Nyårslöften och annat strunt

Inför 2010 hade jag två stora mål: Att ta körkort och bli vegetarian. Det senare tog jag tag i redan i februari, och numera ingår kött och fisk (och, för att förtydliga, även kyckling, eftersom folk tydligen inte ser det som "vanligt" kött) inte längre i min kost. Det känns fenomenalt bra faktiskt. Körkortet är en annan femma tyvärr. Utan att avslöja för mycket kan jag bara säga att det inte är mitt fel att jag inte lyckades med det i år. Jag fick helt enkelt ingen uppkörningstid i år! Och så var det med det.

Jag hade bestämt att inte ha några nyårslöften för 2011. För, let's face it, man lyckas ändå aldrig hålla dem. Sen när jag funderade lite på det idag bestämde jag att man kanske inte behöver kalla det "löften" utan typ...Mål för 2011. För klart jag har såna! Förutom att det ska bli det bästa året så är det naturligtvis lite saker jag har tänkt mig klara i år. Typ som att ta körkort (i år istället), ta studenten (!!!!!!), komma in på universitetet, flytta hemifrån (norrut, om planerna inte ändras) och såntdär. Jag har en känsla av att 2011 kommer bli ett bra år minsann!

Wished for a life this year, it’s brand new
but on the top of the list there’s you
I’m going to be with you
I haven’t told you yet but I’m going to be with you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0