söndagskaffe i granngårn

Eftersom mor min ändå skulle ner på byn och handla lånade vi grannens bil, så jag fick passa på att övningsköra lite med en bil som inte är automatväxlad. Vi passade på att köpa 7 liter mjölk och hämta ut travkupongerna åt grannen också, när vi ändå var nere på flata, liksom.

När vi kom tillbaks blev vi bjudna på fika! Och för granntanten gäller minsann inget "7 sorters kakor"-koncept inte. Nej, det vore väl lite snålt, att bara bjuda på 7 sorters kakor? Bättre med elva sorter! Och kok-kaffe såklart.

Elva sorters kakor. På riktigt.

Vet inte vad jag vill säga med det här inlägget egentligen. Antagligen att jag önskar att jag någon gång i mitt liv kommer ha elva sorters hembakta kakor hemma att ställa fram när grannen kommer på kaffe. Känner jag mig själv rätt kommer detta mål knappast att uppnås förrän nån gång efter 2070 typ. Eller åtminstone efter pensionen!

Kommentarer
Postat av: Ibomamma

2070??? Alltså Liss, då är jag död. Jag vill komma till dig och till ditt hem tidigare än så och då räcker det gott och väl med 7 sorter....:)

2011-01-02 @ 23:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0