Strömsund by night

Trots att jag inte direkt gjorde något särskilt igår hade jag en trevlig lördagkväll. Efter att ha ätit en himla god middag bestående av potatisgratäng och morotsbiffar släckte vi ner huset för Earth Hour. Jag tände doftljus i mitt rum och la mig ner i sängen och sov på maten. Pensionärs-Liss. Resten av kvällen agerade jag chaufför åt min mor och far som var på Grand och lyssnade på musik.

Jag och Jonna kollade på film också, New York, I Love You hette den. Det var ett flertal regissörer som gått ihop och gjort små kärlekshistorier ihopklippta till en film. Historierna var helt eller delvis orelaterade till varandra, och det blev egentligen inte direkt någon uppslutning på något, men det var lite av charmen med den också. Helt okej!

När jag körde bil genom Ström på kvällen efter att ha lämnat av mamma och pappa tog jag ett extra varv för att se om det var något folk ute på byn. Det var ju trots allt lördag, i Strömsunds-mått stora event på två stycken krogar, öppet på den tredje och sista och allmänt upplagt för att det skulle vara livat som bara den. Det var det inte. Faktum är att jag inte såg någon alls. Inte ens utanför bankomaten. Inte ens utanför Konsum! Känner mig allvarligt orolig för Strömsunds framtid.


Kommentarer
Postat av: björn

new york i love you bygger på en fransk film som heter typ paris j'taime eller nåt! den såg jag och Linnea på en (romantisk?) kväll på bio en gång i tiden haha!

2011-03-27 @ 21:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0