Crazy Catlady-syndromet

Innan jag flyttade in i mitt nuvarande residens på Stippan i Umeå hade jag stora tvivel kring hur jag skulle hantera att plötsligt bo med en katt. Min uppfattning om katter har i 19 år varit att de klöser sönder saker, kissar överallt inne, fräser när man går förbi och är allmänt otrevliga (Min föredetta klasskompis Angelicas katter såg jag som gulliga undantag som bekräftade denna regel). Efter sisådär en månad i lägenheten med katten Isbjörn har jag radikalt ändrat uppfattning om dessa underbara kreatur. Det är helt enkelt fruktansvärt mysigt att bo med katt, särskilt när ens kombo har en pojkvän som hon kan mysa med och jag endast har katten (sköldpaddan är helt enkelt inte särskilt gosig.)

Jag har helt enkelt äntligen fått förståelse för ensamma tanter med en massa katter. Jag har börjat förstå Crazy Catladys. Jag vet inte om jag borde känna mig deprimerad eller glad över detta faktum, men till saken hör att jag inte bara börjat förstå detta fenomen utan visar allt fler symtom på att själv bli en crazy catlady. Jag har till exempel börjat att, i tid och otid, prata om alla (enligt mig) extremt gulliga/roliga/spännande saker min (och när jag säger "min" menar jag Sandras) katt har för sig. Det låter ungefär såhär:
"HIHIHI idag rev Isbjörn ner en gardinstång när han försökte hoppa upp på fönsterbrädan hihihihi han var för tjock för att ta sig upp HIHIHIHII".
Inte så jävla charmigt.

En annan sak jag börjat med är att fotografera katten varenda gång den är gullig. Vilket alltså innebär att jag konstant fotograferar katten. Ungefär 98/100 av mina iPhone-bilder är bilder på Isbjörn. När jag inte är hemma tar jag fram min telefon, visar bilderna för vem som helst i närheten och förklarar bilderna på följande sätt:
"Titta här sitter han i en låda och är gullig HIHIHI och här sover han i min säng och är JÄTTESÖT hihihi och här slickar han på sin tass och är så JÄVLA GULLIG HIHIHI"

Jag behöver ju hjälp.


Kommentarer
Postat av: Ibomamma

...eller en pojkvän? Då kan du säga när du visar bilderna: titta här sitter han på en låda, här hänger han upp gardiner, här ligger han i min säng, titta vad gullig han är....osv. ;)

2012-01-24 @ 22:22:12
Postat av: Julia

Hahaha, vad gulligt ;) <3

2012-01-25 @ 07:53:01
Postat av: Magiska Moa

Men jag kommer fortsätta gilla dig Liss, även om du blir en Crazy Catlady! <3

2012-01-26 @ 12:10:51
URL: http://moawiken.wordpress.com
Postat av: Cherie :)

Jag har utmanat dig i min blogg :) ♥

2012-03-08 @ 10:15:35
URL: http://etthimlaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0