15: Mina drömmar

När jag var liten ville jag bli stridspilot, för det verkade så häftigt att flyga omkring och släppa bomber på saker, tyckte jag. Den drömmen förkastades av mig minuten efter att jag insåg att stridspiloter- och bomber med för den delen- faktiskt har som syfte att döda människor. Och det här med att döda har väl aldrig varit min grej direkt. Därefter har jag avverkat x antal yrkesdrömmar, av diverse, mer eller mindre äventyrlig, karaktär.

Nuförtiden, när jag går sista året på gymnasiet och faktiskt ska försöka inse vad jag vill göra av mitt liv är jag inte lika säker längre. Och även om ett framtida yrke eller en utbildning avgör en stor del av en människas liv är det i slutändan inte det som avgör vem den människan är heller. Just nu, efter att ha gått estet-musik, är jag rätt inställd på att vidareutbilda mig inom den teoretiska avdelningen inom estet. Något sånt där pretentiöst, åt kultur-hållet. Det verkar på riktigt spännande.

Fast det jag egentligen drömmer om är inte att göra en fantastisk karriär eller ens egentligen få ett jättehäftigt yrke. Jag vill inte ha berömmelse eller pengar.  Det jag drömmer om är, hur klyschigt det än låter, att få ett fint liv. Att ha en familj och ett hem. Att vara frisk, och att de runt mig är friska. Mer än så behöver jag inte.

Framförallt drömmer jag egentligen om att i alla lägen få vara den person jag faktiskt anser mig vara: En godhjärtad människa. Att jag lever efter mina principer, att jag alltid upprätthåller bra värderingar och är objektiv och rättvis. Att jag tar hand om mig själv och de som är viktiga för mig.

Kort sagt är min dröm att få ha ett bra liv.

Kommentarer
Postat av: Tess

Jistanes va klok du är människa!!!! Du får en att tänka till och vara glad över det man faktiskt har! :):D :D

2010-12-05 @ 00:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0