2010 - Första kvartalet.

2010 för mig inleddes med fyrverkerier, skålande och lyckönskningar mitt bland en massa tegelhus i Norra Tyskland. Jag stannade i det snöigaste Luthe i mannaminne några dagar in på det nya året, innan jag åkte alla milen hem till Strand för att hitta ett hus med igenfrusna vattenledningar.


Januari fortsatte vara den ungefär kallaste månaden jag upplevt. Termometern kröp under 30-strecket varje dag, men jag klagade inte eftersom detta gav mig tillfälle att krypa ihop inne i värmen. Jag tog beslutet att stänga ner min gamla blogg som jag haft i flera år, och startade denna, som därefter blev den blogg jag haft som är pendlar på precis lagom nivå mellan personlig och privat.

Vårterminen 2010 inleddes på det mest intensiva sätt med både skola och jobb och inlämningar och läxor och redovisningar och allt vad det kan vara. Det var jordbävning i Haiti, och plötsligt brydde sig hela västvärlden om att människorna i Haiti behövde hjälp. För det behövde de ju inte innan jordbävningen liksom.

Jag lyssnade på det här. En massa Fleet Foxes, KOC och Babyshambles.
Det blev inte varmare bara för att det blev februari. Jag gjorde en kraftansträngning i skolan och lärde mig allt om beteendepsykologi, 60-talets ungdomskultur och byggde upp ett rätt imponerande ordförråd på latin. Jag var på SSU-kurs i Pilgrimstad och blev därpå engagerad politiskt ännu mer än tidigare. Jag tog beslutet att bli vegetarian, och fick på det viset en helt ny livsstil. Jag vände, kopierade och stämplade papper på jobbet.

Jag gav upp mitt sedan några månader ihärdiga farmville-spelande och fann plötsligt mig själv ha betydligt mer tid till annat. Därför umgicks och spelade jag med Angelica en hel del, jag var iväg och åkte slalom några gånger och pluggade förmodligen en hel del också.

Jag lyssnade på min februari-lista, fast egentligen var hela februari bara Skinny Love på repeat.

Mars inleds varje år med att min lillasyster fyller år, i år var det hennes sweet sixteen. Familjen var på sportlovssemester i fjällen, vädret var hemskt och det blev således inte alls så mycket slalomåkande som jag kanske hade velat. Dessutom åkte jag på distriktsårskonferens för SSU Jämtland, och var på flera filmkvällar.

Mars bestod dock till allra största delen av ett ihärdigt, energikrävande, tröttsamt, men dessutom fruktansvärt roligt arbete med musikalen. Min klass och ES3 satte upp Stevensons Skattkammarön, och vi allihop (nåja) jobbade som djur med att hacka frigolit, plugga in repliker, sy kostymer och måla kulisser. Resultatet blev inte mindre än åtta föreställningar på Saga i Strömsund under en intensiv vecka. Musikalen är utan tvekan det roligaste vi gjort på estet, och förmodligen något av det roligaste jag överhuvudtaget gjort också!


Hela mars gick jag och nynnade på 'Eat, drink and let's be merry', men jag lyssnade dessutom på det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0