22: Det här upprör mig

Jag blir rätt sällan upprörd, det är lite av min signaturmelodi nästan. Eller okejdå, jag blir sällan öppet upprörd. Vissa saker trycker dock på mina nerver mer än andra. Förutom uppenbara saker, såsom lögner, svek och falska rykten upprörs jag av vissa kanske lite mer oväntade saker också. Here you go!

1. Människor som medvetet skräpar ner. Allvarligt talat. Vi är vuxna människor. Hur jävla svårt är det att kolla efter en sopkorg? Och när ska folk inse att det inte är häftigt någonstans att slänga sitt skräp direkt på golvet/marken? Grisigt och barnsligt är vad det är. En städad värld är lika med en trivsam värld.

2. Par som inte förstår det här med offentliga platser. Seriöst. Alla som inte är ni två vill inte se er äta upp varandra eller klänga så mycket på varandra att man får intrycket av att det är två bläckfiskar som håller på. Sånt finns sängkammaren för. Lär er vart gränsen för 'privat' går för i helvete.

3. Misshandlade böcker. Det skär i hjärtat på mig att se marmeladfläckar, utrivna sidor, hopklistrade sidor, sönderböjda ryggar...det är böcker. Ta hand om dem! Ska det vara så svårt?! Helvete.

Den här listan kan fortsätta i evighet. Det tänker jag inte låta den göra.

Kommentarer
Postat av: Sanna!

Jag håller med dig, Liss! Så förståndigt av mig. Jag har dock inget emot små kommentarer och anteckningar angående boken, om det är ens egen/en bok man köpt begagnad.

2010-12-12 @ 03:37:52
URL: http://sannahahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0