melodifestivalen

Ikväll kollade jag på Melodifestivalen, av den enkla anledning att Johannes Bah Kuhnke (stavning?) är ifrån samma lilla samhälle som jag. Det skulle i Strömsundsmått vara ett svek mot ens uppväxt och existens att inte kolla på melodifestivalen då.

Jag klarade av att kolla tills andra röstomgången. Jag hann alltså se att Strömsundspojken kom sist och att ett typ folkmusikinspirerat "band" med fyra artonåriga blondiner gick vidare. Först när jag såg dom där artonårstjejerna tänkte jag: "Vafan är det här?!". Sen tänkte jag strategiskt.

Vad är Sverige känt för? Jo, snygga, blonda, långa tjejer. Alltså, Sverige skickar fyra snygga, blonda, unga tjejer med en lite småsvängig låt sådär till vart-dom-nu-har-den-där-finalen-i-år, Sverige hamnar inte bland dom fem sista.

Alltså kan Svenskarna sedan visa sig i kommande schlager-sammanhang med äran i behåll och tronen återupptagen!

Fast äh, vem försöker jag lura. Jag kan ingenting om sånthär och bryr mig trots allt inte sådär överdrivet mycket heller.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Norge vann förra året.

Så det hålls där.

2010-02-21 @ 14:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0