I took a train that took me north and it's a place where trees speak louder than people

Min farbror och faster (läs: farbrors fru) var precis här och drack kaffe. Min farbror berättade bland annat jakthistorier från sina glory days, om sin tid i kommunfullmäktige innan "de blev för många flummare å puckon i politiken" och han hoppade av och en spännande historia från när han for till Stockholm med en annan av mina farbröder. (parentes: Min pappa har 6 bröder och inga systrar. Efter pappa, som är yngst, lär farmor enligt utsago från min moder ha sagt: "Nä, nu ger jag upp!" slutparentes)

Som sagt, mina två farbröder skulle till Stockholm. Värt att veta kan vara att en av dem, icke-berättaren, är en rätt tystlåten prick.

- Ja, då for vi ju på morron, övernatta hos Anita i Jönköping och for sen vidare. När vi körde in i Stockholm hamna vi såklart i en sjujävla bilkö inklämd mellan storjävla lastbilan. På hela vägen hade Claes int sagt ett nå, men då fråga ja han om han int ville bo här. "Nä." sa han å sen var han tyst igen.

Ibland tänker jag att mina farbröder är lite som karikatyrer av norrländska älgjägare med gröna jaktkepsar och lössnus under läppen. Sen tänker jag att det nog inte är så konstigt att jag tänker så.

Kommentarer
Postat av: Linn

SV; haha ja man kan ju undra! nej, men det är inte så sexigt till tajta byxor liksoM^^. Eeehhe



:D

2010-07-27 @ 19:41:08
URL: http://linnedinnn.blogg.se/
Postat av: Anita

Jooo så är det nog. Men ta dej tid nån gång att titta noggrant, våra farbröder har andra kvaliteter bakom snuset och jakthistorierna. Och påminn mej nån gång ska jag berätta om varför jag inte tordes gå ensam i hallen hos farmor när jag var liten. Det har med din far att göra :)

2010-07-28 @ 07:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0