En till lista. För att ni älskar mig.

Jag snodde den här listan av Emmy! (som förövrigt kan rankas som världens bästa människa!)

Om du fick två önskningar, vad skulle du önskat?
Ehm..fred på jorden och evig lycka till alla världens människor? Ehee.


Om du hamnade på en öde ö, men fick med dig en cd-skiva, vilken cd-skiva skulle du då vilja att det var?
Vilken som helst. Eftersom jag ändå inte har en CD-spelare skulle den nämligen endast fylla funktionen att göra upp eld med. Fast, då är det ju bättre med en skiva jag inte är så rädd om alltså!


Vilken superkraft skulle du helst vilja ha?
Jag har alltid velat kunna läsa folks tankar. Så länge man inte blir som Sookie Stackhouse och inte kan slå av tankeläsandet. Så mycket snusk jag skulle få höra då skulle jag nog inte klara. Men kunde jag styra det själv, så tankeläsning! Annars vore det säkert väldigt trevligt att kunna flyga också.


Du och en till person överlever jordens undergång, vem är den andra personen?
Bara för att världen vill jävlas lite med mig skulle det förmodligen vara någon sluskig belgisk turist med tennissockar, sandaler och khakishorts. Sen skulle vi vara tvungna att avla fram fler ungar för att rädda den mänskliga arten. Not cool. Nä, förlåt, men jag tror nog jag offrar den mänskliga rasen isåfall.


Om du bara hade 24 timmar kvar att leva, vad skulle du då göra?
Använda hela mitt sparkapital till att köpa sprayfärg och spraya hela Strömsund i regnbågens alla färger. Bara för att, liksom.

Om du kunde mörda en person utan att åka fast, vem skulle du då mörda?
Jag tror inte att jag skulle klara av att mörda någon själv. Jag skulle anställa någon (typ Coffeedude! Internt.) att göra det åt mig. Isåfall skulle jag döda någon ond person. Typ en Sverigedemokrat. Eller snubbarna i Tokio Hotel.

Om du kunde få en person att bli evigt förälskad i dig, vem skulle du välja?
Ah, svårt! Luke Pritchard kanske? Eller nej! ADAM BRODY. Såklart.

Om du fick utrota en hel djurart, vilken skulle du välja?
Spyflugor. Jag vet att de är nyttiga och bra och att de ingår i jordens eviga kretslopp och allt det där, men allvarligt talat, så äckliga saker som flugor borde inte få finnas.

Tre namn jag lyssnar till:
Liss, Liselott och Lissie.  (De två senare lyssnar jag inte till frivilligt, utan har jag tvingats på av mina "kära" vänner. Tror till och med att båda två är Fridas påhitt!)


Någonting jag tycker om med mig själv:
Den egenskap jag alltid tyckt om hos mig själv är min förmåga att finnas där för andra människor. Jag sätter i allra flesta fall mina vänner före mig själv, och det är något jag är stolt för! Plus att jag är bra på att lyssna och iallafall försöka ge råd!


Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Jag har extremt svårt att säga nej, säga ifrån eller på något vis göra folk besvikna. Dessutom kan jag inte koka ris, vilket i vissa fall har varit, och kan bli, ett problem.


Detta är jag rädd för:
Jag är rädd för bakterier/virus/annat äckligt och att befinna mig under vatten. Annars är jag inte särskilt rädd av mig.


Tre saker jag vill ha varje dag:
Kaffe, omtanke och en bra hårdag. Det senaste verkar vara svårast att åstadkomma.


Tre saker jag absolut inte kan göra:
Ta första steget (du och jag, Emmy!), spela hockey (inte för att jag har prövat. Det behövs inte.) och komma upp i ett tvåstruket c!


Bästa känslan:
Att efter en lång, utdragen diskussion kunna säga "Vad var det jag sa?" när person 2 i diskussionen måste inse och erkänna att jag hade rätt hela tiden. Eller bara allmänt att ha rätt. Jag är nog lite av en besserwisser faktiskt. Men, alla har svaga sidor!


Värsta känslan:
Att vänta och hoppas på något man ändå vet inte kommer kunna hända.


Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Han ska kunna spela gitarr!!!!! Och vara smart. Fast inte smartare än mig, då det kan leda till komplikationer. (eller, sålänge jag överglänser i vissa smarthets-områden är det lugnt!). Och han måste tycka att Strand är finast på jorden. Och om han inte tycker det, låtsas att han tycker det inför mig.


Min käraste ägodel:

Jag har faktiskt ingen käraste ägodel. Dock har jag många materiella ting jag tycker om. Typ alla mina böcker. Och min dator. För att inte tala om mina converse. Men en käraste ägodel har jag nog inte!

 

Favoritlåt just nu:
The Bravery - Above and Below


Favoritgodis:
Hallonlakritsklubbor. Och choklad.


Min längd:
Etthundrasextionio centimeter!


Jag spelar:
Gitaaaarr. Och bas.


Person jag beundrar:
Jag beundrar massa personer. Min bästa vän Julia, för att hon är så modig och reser över halva jordklotet helt själv, tillexempel. För tillfället är jag även fylld av en inre vördnad för min vän Emmy, för att hon är så fantastisk och har tagit sig igenom så himla mycket och ändå orkar vara den otroligt bra, underbara människa hon är! Hon är bäst. Hörde ni det? Bäst!


Favoritcitat:
"En kvinna som har oturen att vara intelligent måste använda sin intelligens för att dölja denna diskvalificerande omständighet." - Jane Austen


Vad är det senaste du installerade på datorn?
Ingen aning. Jag menar det. INGEN aning.


Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Svårt att säga. En del musik är så dålig att den passerar någon form av gräns där den plötsligt blir bra bara för att det är så roligt att göra narr av den. Men såndär tokiohotelliknande-åh-vad-vi-är-alternativa-och-bra-musik har jag väldigt svårt för.


Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Det beror på vad som räknas som längst bort. I kilometer hemifrån är det väl nån avkrok i Tyskland. Annars har jag ju faktiskt vart i min grannby Äspnäs. För att inte tala om Gäddede! Där kan vi prata avlägset.


Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Jag anser att Fairly Odd Parents är en sjukt underskattad serie. Skaparna är förmodligen höga när de skriver avsnitten. Och alla som läst Alice i Underlandet vet att det inte kan bli annat än lyckat!


Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Jane Austen Book Club.

Favoritpizza?
Svårt att säga. Den ultimata pizzan innehåller ju allt man gillar skulle jag tro. Men, en bra kombination är tomat, ost, paprika, lök, ananas, mozzarella, kronärtskocka (förutom på pizzerior. Dom slänger alltid en enda på mitten bara, what's up med det liksom?! Små bitar ska det va!) också bearnaisesås på det!

Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Vägen utanför fönstret. Som alltid.

Vad har du på dig?
Jeans, linne, två koftor, sjal, underkläder och strumpor!

När skrattade du senast?
Tidigare idag när jag åkte bil med Kenny, Jesper och Pontus. Alltid en upplevelse.

Tycker du om att dansa?
Jarå. Inte sådär att det är det bästa jag vet, men, helt okej. Sen beror det ju mycket, MYCKET på vem man dansar med också.

Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Pojknamn in mind är Tobias och Rasmus. Punkt slut. Skulle jag fler pojkar (gud bevare) är även Hampus och Aaron bra namn. End of story. Flicknamn är svårare. Jag gillar Matilda dock. Och Melissa. Eller Sarah. Ja, ni ser ju. I got my mind made uuuuup!

Alltså...orkade ni läsa det här är ni förevigt värda en plats i mitt bloggnördshjärta!

Kommentarer
Postat av: Emmy

ÅH, Liss! Vilken tur, då, att du minsann är MIN världens bästa människa också! Då är vi på samma nivå, menar jag.



Åh.



Jag avskyr när det blir för känsligt och djupt och sånt där.. men jag får världens kärleksattack på dig nu. Vill bara stoppa dig i byxan' och ta med dig överallt D:



<33<3 z33<33333tre

2010-06-14 @ 22:26:42
URL: http://eemmym.blogg.se/
Postat av: Norah

Nästa gång ni åker bil får ni komma och hämta mig!!!! Annars berättar jag för alla vad din hund heter!!!!



:)

2010-06-14 @ 23:04:24
URL: http://norahjulia.blogg.se/
Postat av: Norah

sv: Betalar du bensin? Jaja.



Men visste du inte det? Namnet på eran hund är ju statshemlighet!

2010-06-14 @ 23:20:23
URL: http://norahjulia.blogg.se/
Postat av: Sanna!

Jag läste det, väldigt sent, men huvudsaken är at det blir läst!

2010-06-20 @ 23:42:45
URL: http://sannahahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0