meat is murder and I don't even dance, and something is still worrying me tonight

Den här veckan är det lugnt hemma i Strand. Pappa är i Danmark, och min lillasyster bor ju som kanske bekant i storstan för sig själv. Jag och mamma har det alltså tyst och skönt hemma om dagarna. Min mamma är en av de bästa jag känner på att laga mat och baka. Dagarna vi inte har god mat hemma på ett år kan räknas på fingrarna. För en sådan som mig, som är extremt dålig i köket, är det alltså rena drömmen. Idag lagade mamma det här:


Supergod tomatsoppa med persilja och VÄRLDENS godaste hembakta morotsbullar med bönröra! (Den där bönröran ser inte sådär jättegod ut på kort kanske. Men jag lovar, det var den!)

Eftersom jag är vegetarian sen ungefär 9 månader tillbaks lagar mamma numera en massa supergod vegetarisk mat. Jag är verkligen bortskämd här hemma, för jag kommer aldrig ha energin eller tiden att laga så god, nyttig och varierad mat som hon gör när jag flyttar hemifrån, även om jag verkligen kommer försöka.

Vad jag försöker säga är väl kanske att min mamma är bäst, va! Utan att bli sentimental och så.

Annars rullar livet på ungefär som vanligt. Hej och hå. Jag har massvis att göra för tillfället, jag pluggar och planerar och min almanacka är fullklottrad med små möten och kom-ihåg till mig själv. Jag känner redan att jag håller i hundra trådar fast jag bara har två händer, fast även om det är jobbigt är det ju sån jag är! Jag gillar att ha mycket som händer omkring mig samtidigt, och blir helt stirrig om jag har för lite att göra.

För tillfället är följande aktuellt i mitt liv:
- Elevrådsstyrelsen och Studentkommitén. Så mycket idéer och bara ett år att genomföra dem på!
- Jag försöker plocka ihop en fantastisk outfit tills på lördag! Mer ambitiöst än vad det låter som.
- Till veckan är det mycket som händer på estetprogrammet, och jag laddar för föreställningar!
- Plugga, plugga, plugga. Say no more.
- Lite hemliga saker. I januari får ni veta!

Dessutom fick jag idag ett ärofyllt uppdrag idag, som jag tänker ta på allrahögsta allvar. Jag har blivit livscoach!


Min räddare. Vet ni hur bra dom här grejerna är för spända nackar eller?!


I haven't said too much, have I?
There are things you should keep to yourself.



Kommentarer
Postat av: Ibomamma

Kanske jag ska bli matlagningscoach???? :)

2010-10-06 @ 00:00:14
Postat av: ellen

sv: det är det, helt klart!

2010-10-06 @ 16:02:58
URL: http://ellenhedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0