en springrunda

Det finns få saker här jag tycker är så irriterande som människor som alltid måste poängtera hur duktiga dom är i sociala medier. Detta sker genom att de exempelvis skriver en facebook-status nio på kvällen där det står "Nu blir det att gå och lägga sig för att orka träna imorgon innan jobbet" eller kastar upp ett blogginlägg där det står ungefär "Hej idag har jag pluggat sen tränat sen lagat nyttig mat som är sjukt avancerad att tillaga sen tagit en promenad också har jag ju hunnit jobba också och nu ska jag och mitt perfekta liv gå och lägga oss. Vad fantastisk världen är!" Okej, jag är kanske en bitter människa osv osv, men erkänn att de som postar såna saker gör det endast för att visa för folk hur duktiga de är och ge alla andra dåligt samvete över att de inte är så produktiva och ambitiösa.

Just det här med att folk alltid måste kommentera att de har tränat tycker jag är extra störigt. Liksom, okej, vi fattar, du är jättehurtig. Jag är lat. Måste man slänga det i ansiktet på alla andra? Och på ett så snikigt sätt också, genom att förklä sin inbillade överlägsenhet i ett glatt blogginlägg om vad man gjort under dagen.

Det jag nu tänker skriva är alltså något jag själv hatar när andra skriver: Idag var jag ute på en joggingtur! PÅ MORGONEN! Efter att jag skjutsat mor och far till Frösöns flygplats (vet att den heter Åre Östersund Airport nuförtin, men nä, inte i min värld) och följt av att jag tränade lite till (!!!) och därpå förberedde mat, städade köket, mitt rum, toaletten och fixade med disk och sånt. Och jag erkänner att jag skriver det här bara för att jag vill kommentera hur otroligt hurtig jag är. Nu ska jag förresten duscha och laga mat, och sen ska jag plugga. Hur känns det? Känner ni er lata nu? Bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0