and I won't be around for the good times, and I won't be around for the bad, and I won't stick around in this town

Okej världen, såhär är det nuvarande läget. Den sista augusti trycker jag in så mycket som möjligt av mina prylar i våran bil och kör till Umeå. Väl där kommer jag lasta in allt i mitt 19 m² stora, vitmålade rum på Fysikgränd och sen har jag officiellt flyttat hemifrån. Måndagen efter det beger jag mig till upprop på Umeå Universitet och om tre år är väl planen att jag ska vara färdig sjukgymnast. Hej och hå.

Inget mer Strömsund. (Okej, nu är Umeå typ Mini-Strömsund. Men ändå.) Inget mer Hjalmar, inget mer tycka att varje dag är ungefär lika händelserik som text-tv. Slippa att varje dag se människor jag velat undvika hela mitt liv. Om jag tycker det ska bli skönt att flytta ifrån Strömsund? Eh ja?

Det här med att flytta hemifrån var ju en annan sak. Jag är på tok för bortskämd för att bo själv. Tur att jag kommer ha fina vänner mindre än ett stenkast ifrån mig som kan ta hand om mig när jag bryter ihop över något. Till exempel bakteriehärden de vill kalla "gemensamt kök" i min studentkorridor. Eller om jag har elaka grannar, då går jag bara några hus bort och hälsar på. Nä, det blir nog fint det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0