snabb uppdatering från kongressen

Hej och hå, saknar ni mig? Klart ni gör. Jag är på SSUs förbundskongress! Här sitter jag i bastun, det vill säga kongress-salen, efter en hel dags förhandlingar om välfärd, mitt och Antons område. Vi är nu inne på utbildnings-området och med tanke på att vi skulle ha avslutat för kvällen för 15 minuter sen lär det bli en sen kväll! Det är sisådär 30 plusgrader (överdriver inte!) i salen där vi 250 ombud plus gäster håller till, så ni kan ju tänka er hur mysigt vi har det! Vi kan väl sammanfatta det med att något man kan tjäna pengar på här är bordsfläktar och deodorant. Det senare skulle nog dessutom behöva säljas.

Återkommer med mer spännande uppdateringar om kongressen, plus att jag tänkt nämna lite reflektioner från yran också, vi får se hur det blir med det! Nu tänker jag fortsätta lyssna på debatten om fria skolval. Ha det bra, för det har jag minsann här i huvudstaden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0