Historien om de mystiska apelsinerna.

Oinsatta skulle ju lätt kunna tro att man som universitetsstuderande går omkring och funderar på viktiga saker och livets stora frågor dagarna i ända. Vad vet jag, det kanske de flesta universitetsstuderande gör också, men jag kan ju bara tala för mig själv och således konstatera att så inte är fallet. Det som de senaste dagarna förbryllat mitt huvud och tagit upp i princip all min vakna tid att fundera över är varken hur vi ska få fred på jorden eller vad jag vill göra med mitt liv eller ens hur man analyserar Hjalmar Söderberg ur en idéhistorisk vinkel (vilket för övrigt är precis vad min nästa skoluppgift går ut på).

Nej, den stora fråga som förföljt mig är varför i all världen det luktar så konstigt på mitt rum och framför allt vad det kan vara. Nu nyss när jag skulle tvätta hittade jag äntligen svaret på denna fundering i form av en påse mögliga apelsiner i min tvättkorg under min smutstvätt. Min första tanke efter detta, ärligt talat inte särskilt trevliga, fynd var lättnad över att äntligen funnit källan till vad som på så många sätt förpestade min tillvaro. Lättnaden blev dock kortvarig i takt med att nya frågor började hopa sig som mörka regnmoln på en klar sommarhimmel:

Först och främst är frågan vart dessa apelsiner kom ifrån. Jag har inget som helst minne av att ha köpt en påse apelsiner de senaste veckorna. Nästa fundering är varför apelsinerna låg i tvättkorgen, vilket ju i åtminstone min värld annars inte är ett särskilt tradionellt ställe att förvara apelsiner på. Är det möjligt att någon brutit sig in i mitt rum och lagt påsen där, och isåfall, varför? Är det möjligt att jag gått i sömnen till affären, köpt apelsiner i sömnen för att sedan (fortfarande i sömnen) lägga påsen i min tvättkorg? Är det möjligt att apelsinerna var ett tecken på jordens undergång utplacerat av gudarna? Är det möjligt att jag medan jag köpte apelsiner och la dem i min tvättkorg var med om något traumatiskt och har trängt bort hela händelsen (det hade iallafall Freud röstat på!)?

Nej, vi kan nog konstatera att det hela är ett mysterium. Jag får väl lägga frågan åt sidan tills fler ledtrådar uppenbarar sig och helt enkelt nöja mig med att det inte längre luktar mögliga apelsiner på mitt rum. Varsågoda för denna spännande anekdot ur mitt liv!

Har ni information som kan hjälpa mig i utredningen kring de mystiska apelsinerna? Tveka inte att ringa. Ditt samtal kan göra skillnad!

Kommentarer
Postat av: TeaLadyMiya

Om man ska utreda det här är det några viktiga frågor du måste svara på: Vilka har haft tillgång till ditt rum när du inte har varit där/varit borta tillfälligt. Är någon av dessa med i en apelsinkult där man letar medlemmar genom att placera ut apelsiner på ovanliga ställen som den potentiella medlemmen måste hitta i tid för att vara godkänd? Eller finns det någon främmande kultur (tex Skövdeskan) där det är en symbolhandling att lämna apelsiner hos folk? Vad betyder den i sådana fall?

Eller kanske är det någon bekant som helst enkelt tycker att du ska lära dig att tvätta oftare?

Väntar spänt på fortsättningen

2011-12-13 @ 22:35:19
Postat av: TeaLadyMiya

Om man ska utreda det här är det några viktiga frågor du måste svara på: Vilka har haft tillgång till ditt rum när du inte har varit där/varit borta tillfälligt. Är någon av dessa med i en apelsinkult där man letar medlemmar genom att placera ut apelsiner på ovanliga ställen som den potentiella medlemmen måste hitta i tid för att vara godkänd? Eller finns det någon främmande kultur (tex Skövdeskan) där det är en symbolhandling att lämna apelsiner hos folk? Vad betyder den i sådana fall?

Eller kanske är det någon bekant som helst enkelt tycker att du ska lära dig att tvätta oftare?

Väntar spänt på fortsättningen

2011-12-13 @ 22:37:35
Postat av: TeaLadyMiya

Om man ska utreda det här är det några viktiga frågor du måste svara på: Vilka har haft tillgång till ditt rum när du inte har varit där/varit borta tillfälligt. Är någon av dessa med i en apelsinkult där man letar medlemmar genom att placera ut apelsiner på ovanliga ställen som den potentiella medlemmen måste hitta i tid för att vara godkänd? Eller finns det någon främmande kultur (tex Skövdeskan) där det är en symbolhandling att lämna apelsiner hos folk? Vad betyder den i sådana fall?

Eller kanske är det någon bekant som helst enkelt tycker att du ska lära dig att tvätta oftare?

Väntar spänt på fortsättningen

2011-12-13 @ 22:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0