100-dagars och Nolia i Östersund

Igår eftermiddag åkte jag in till stan med halvfyra-bussen. Istället för att förfesta redan på bussen (förövrigt något av det störigaste folk kan göra) kände jag mig som Liss, 72 år, som satt och pratade boktips med Emmys mamma istället. Men det är så jag föredrar det helt enkelt. Om mitt 100-dagarsfirande finns inte sådär jättemycket att säga förutom att O'Learys är idioter som låter folk vänta ute i 25 minusgrader i två jävla timmar bara för att dom inte vill släppa in för många åt gången eller något. Idag har jag feber, ont i halsen och har helt enkelt dragit på mig en fruktansvärd förkylning. Tack för den, O'Learys, verkligen.

Idag lyckades jag efter mycket stök hitta ut till Frösö Park (endast tack vare Emil och Anton!) för att gå på Noliamässan. Det är en utbildnings- och framtids-mässa som riktar sig till de som går i trean på gymnasiet, så vitt jag förstått det rätt. Tanken var att jag skulle kolla på Blondinbella, som föreläste. Klarade dock bara sisådär 10 minuter av föreläsningen innan jag bröt ihop över hennes röst och det faktum att allt hon sagt hittills egentligen var att framgångsrik var lika med rik och att hon minsann var både och, och mer därtill. Nej, verkligen ingen hit!

Då var mässan i sig betydligt bättre! Har blivit påprackad sisådär tio kilo material från högskolor, plus en massa småsaker som pennor, en stressboll och tandborstar. Har kollat hur det ser ut inuti en stridsvagnsambulans (NORAH!), fått akupunktur lite spontant sådär och framförallt åkt därifrån och känt mig mer säker än någonsin på vad jag vill göra med mitt liv.

Efter att ha varit på nolia åkte jag in till stan och träffade min människa ett par timmar. Sprang dessutom in på bokrean och köpte två sånadär böcker man ständigt får i boktips men jag inte har läst än helt enkelt. Har redan plöjt igenom halva Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst och är långtifrån besviken! Älskar Mia Skäringer. ´

Det här var ett på tok för långt inlägg för att inte ha några bilder egentligen. Men det sket väl jag i, då jag inte tagit några under dagarna. Synd för er!

Kommentarer
Postat av: Julia

Liss, för guds skull, man blir inte sjuk av kyla!! DET ÄR VIIIRUUUUS man blir sjuuk avvvv!!!!11

2011-02-25 @ 04:02:49
URL: http://romeos.blogg.se/
Postat av: Ibomamma

Julia, det stämmer bara delvis...Klart det är virus man blir sjuk av, men olika saker kan göra att virus överhuvudtaget kan slå till, tex dålig immunförsvar, trötthet, kyla !! mm...:)

2011-02-25 @ 09:55:20
Postat av: Norah

(Jag ska inte diskutera förkylning som ibo och julia.)



Coolt att du fick se det! Kanske blir du soldat nu? ;)

2011-02-25 @ 12:08:41
Postat av: Hermannalbertine

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you

2011-11-17 @ 11:10:24
URL: http://hermannalbertine.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0