Skoldagen som blev en "skoldag"

Idag började skolan igen, efter en himla lång ledighet. Jag och min klass är förmodligen de gymnasie-elever i Sverige som har slappast schema. På måndagar, såsom idag, har jag två lektioner. Idag kom jag till skolan kvart i åtta med bussen som vanligt. En och en halv timme senare hade jag svenska, dagens första lektion. Där hade vi genomgång, sen försvann läraren mystiskt och resten av lektionen gick åt till att diskutera höjdpunkter och bottennapp i filmhistorien. Efter en lång lunchrast hade jag religion. Eller, rättelse: Jag hade upprop på religionen, för att sedan få höra att de som inte hade rester fick gå. Jag slutade alltså halvtolv, varpå jag satt fyra timmar på skolan och väntade på bussen hem. Roligt liv!

Såhär på den kanske mest ångestladdade dagen på hela året väljer jag att, istället för att vältra mig i misär vilket var ett fullkomligt möjligt alternativ, krypa ihop i mjukiskläder och tänka tillbaks på sommaren, och tänka mig att det snart blir vår och bättre dagar. Positiv inställning.

sommarens bästa dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig sommarbild :)

2011-01-10 @ 23:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0