sportlovstorsdag med pimplande och varma mackor

Idag var vi med och familjen och pimplade vid Nölsjön. Jag gillar att pimpla, fast har lite för dåligt tålamod för att sitta för länge. Idag nappade det jättemycket, men jag fick ingen fisk tyvärr. Som den sadist jag är gillar jag att fånga (läs: döda) fisk, men jag äter den ju inte, eftersom jag är vegetarian. Dubbelmoralens mästare. Hursomhelst tog mamma över mitt ishål, och tro på fan att hon fick en jättestor regnbåge. Sånt som händer. Tänker ta åt mig äran för att jag tröttade ut den iallafall.

Grillade varma mackor gjorde vi också, och kokade kaffe över elden. Himla mysigt!

Här sitter jag och pimplar minsann. Ingen fisk.


Ett av pimpelspöna hade trasslat ihop sig med linan och kroken. Jag kämpade länge, innan jag gav det till pappa efter att han påstått att det väl inte skulle vara så svårt. Efter ett tag gav även han upp och fick skära av linan. Hate to say I told you so.

"Måste du ta kort på mig när jag ser ut såhär?!"





gott gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0