den första sommardagen

Idag börjar sommaren. Jag struntar i att det bara är början på maj och isen inte ens har släppt på vattudalen, med den värme och sol som har varit idag kan man faktiskt påstå att sommaren har börjat officiellt. Som min käre far uttryckte det: "En sånhär fin dag har vi inte haft sen 2009" och det är nästan så jag håller med. Björkarna har slagit ut idag, okej? Jag är så lyrisk och känner mig för första gången på flera veckor genuint lycklig.

För inte allt för länge sen kom jag hem från en alldeles formidabel teaterföreställning på folkan, skapad av elever (mestadels esteter) på min skola. Har sällan känt mig så lycklig som när jag fick se 15 pers framföra popcorn-dansen på scen. När jag kom hem tog jag fram cykeln och pumpade däcken (Jag är helt värdelös på det här med cykelpumpar, har aldrig fattat hur man gör trots att det ändå är rätt simpelt. Lyckligtvis skaffade pappa en tryckluftskompressor förra året, så nu gick det hur smidigt som helst. Doing it the landsbygd-style.) Sen trampade jag ett varv runt byn i kvälls-solen, hurtig som jag är. Det känns så himla fint att titta ut över byn och se hur lägdorna och träden börjar bli sådär fantastiskt försommar-gröna.

Det finns tyvärr en (en enda!) nackdel med det fantastiska vädret, nämligen att den lilla motivation jag hade till att skriva uppsatser och analyser och allt vad det är försvann totalt. Jag vill ju vara ute i solen, inte sitta och läsa utredningar eller skriva om genmodifierad mat eller komponera. Med två veckor till betygssättningen börjar stressen krypa sig på rätt ordentligt faktiskt. Räknade ut att det idag är precis en månad tills jag tar studenten. En månad av 155 avklarade. Hade kunnat vara värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0