håll dig borta från elden, gå inte ute, bär alltid mössa, klä in dig i wellpapp

Förra helgen fyllde jag nitton år. Att ha uppnått denna extravaganta ålder firade jag med att halvt strunta i min egen födelsedag och istället uppmärksamma det faktum att min pappa fyllde 50 för ett par veckor sen. Jag åkte alltså hem till Strand för första gången på vad som kändes som ett helt liv men bara var exakt en månad. Det var ett himla fint och lyckat födelsedagskalas, både för mig och pappa, jag fick träffa de bästa människorna i hela världen, det var tryggt och fint och som Strömsund alltid varit och alltid kommer vara. På gott och ont, men den här gången mest på gott. Dessutom var jag ju tillbaka i Umeå redan söndagkväll, härifrån får jag alltid ett sånt bra perspektiv på byn som är mitt hem men där jag såklart inte bara upplevt lyckliga stunder i mitt liv. Jag spenderade en vecka med att grotta ner mig i kurslitteratur, och i fredags hade jag min första tenta. Jag har verkligen ingen aning om hur det kan ha gått, men att ha det avklarat räcker för min del. Helgen bjöd sedan på finbesök hemifrån, studentrumsfestande, vindrickande, Umeås nattliv och en mysig söndagsfrukost. Är rätt nöjd med livet helt enkelt.

Okej, det var den lägesrapporten.

Kommentarer
Postat av: Ibomamma

Jag var ju en av finbesöket, kunde titta omkring mig på universitetet igen och går en sväng på fysikgränd igen efter si sådär 21 år......Och så hade jag till med tid att dricka vin, äta god middag och mysig frukost tillsammans med dig och 3 andra fina tjejer.Tack <3

2011-10-10 @ 17:33:26
Postat av: Anton

Åh. Jag var i Strömsund mycket på somrarna när jag var liten. Min farbror hade en smyckesbutik där i centrum. Har fina minnen därifrån. Känner igen Strand. Undrar om jag inte brukade vara där?

2011-12-14 @ 00:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0