och dom säger "det var bättre förr"

Det är ju egentligen ironiskt att bloggen bara är bra och levande och jag bara LEVERERAR i mina inlägg när jag egentligen inte har något att skriva. Nu har ju jag aldrig varit något fan av bloggar som bara har inlägg i kategorin "Idag har jag varit på skolan, varit och fikat, pluggat, tittat in i väggen ett tag osv osv" men å andra sidan är jag itne ett fan av bloggar som bara uppdateras en gång i månaden heller. Just nu känns det nästan som om min blogg närmar sig en kombination av dessa två bloggtyper, och det känns ju inte så kul kanske.

Hur det än var med det så trivs jag fortfarande som fisken i vattnet här i Umeå. Det finns dock en sak med den här staden jag kommer ha så fruktansvärt svårt att vänja mig med och som redan får mig att vilja bryta ihop varje morgon när jag gluttar på persiennerna och tittar ut: Vädret. När man kommer ifrån inlandet som jag gör är ju inte regn det vanligaste direkt. Det är ju inte fint väder heller direkt, men vi har faktiskt inte särksilt många regndagar när allt kommer omkring. Här regnar det. Jämt. Nu befinner jag mig nämligen på KUSTEN. Till och med när solen skiner är det som att luften är fylld av pyttesmå vattendroppar. Allt är fuktigt. Detta leder förutom att jag ständigt är ful i håret dessutom till att jag går omkring och snörvlar som en idiot eftersom denna brutala luftfuktighet i kombination med kylan helt enkelt blir för mycket.

En annan sak med Umeå jag inte påstår är till stadens fördel är det här med idrott. Helvete vad folk sportar. Det går inte prata med någon i mer än 5 minuter utan att dom nämner något pass dom varit på/ska till på Iksu eller vill diskutera gårdagens elitserieresultat. Imorgon har vi "studentsportardag" på skolan. Perfekt tänkte jag, bokade tvättid och planerar förutom intensivt anatomi-pluggande att bänka mig framför en film med en påse godis. Like a boss.

mitt hood.

Julia och jag på corona, även kallat "köttmarknaden". Jag förstår efter en kväll där varför.

Delar av min klass *hänger* på lunchen i ljusgården på vårdvetarhuset. Observera våra coola outifts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0