aldrig i takt

Ibland blir det dålig stämning på våra musiklektioner, för vår musiklärare är så sträng. Men jag tycker att det är rätta takter med stränga regler ibland, annars är inte alla med på noterna!
Förresten, vill man få en trummis att börja spela är det bara att börja stämma sin gitarr. Och alla vet ju att skillnaden mellan en trummis och en basist är ett halvt taktslag.
Ska man ut och plocka svamp är det bra att ha med en keyboardist eftersom de tar med en KORG. En vanlig fras från en gitarrist är: "Den är inte alls för hög, och jag har redan skruvat ner den".

Äh, nu slutar jag innan jag får slagvärk. Höhö.



Jag har haft en jobbig dag förövrigt. Så, nu lämnar vi det ämnet.

Förresten fick jag ett jättefint brev från min allrabästa vän idag som låg på köksbordet när jag kom hem. Över halva jorden hade det rest. Jag saknar henne så det värker i hjärtat och river i ögonen. Idag, som de flesta dagar, kom jag på mig själv att önska av hela mitt hjärta att jag fick se min bästa vän i ögonen och höra hennes röst genom luften och inte genom dator eller mobil.

Nu ska jag plugga latin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0